Orsak till att SK946 var inställd 28/5-2014

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Joggi, 1 Juni 2014.

1. Joggi

Joggi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle flyga YYZ-ARN i onsdags men när jag skulle checka in så blev det problem och det visade sig att SK946 mellan Chicago och Stockholm var inställd. Jag var redan ombokad på annan rutt (utan att fått någon information om detta) men blev totalt lite över 5 timmar försenad till Stockholm. Jag funderar på att begära ersättning enligt EC-261/2004 men undrar om man kan ta reda på orsaken till att SK946 var inställd och när den blev det?

2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan inte svara på din fråga, men är nyfiken på vilken rutt du blev ombokad till?

3. Joggi

Joggi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick flyga via AMS med UA 909 och SK 556 istället.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt SAS så var det tekniska skäl som gjorde att SK945/946 ställdes in i onsdags, så EU261/2004 bör gälla i ditt fall tycker jag.

5. Joggi

Joggi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för svar! Ska claima ersättning enligt EU261/2004 a.s.a.p.

6. Joggi

Joggi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Krav på ersättning inskickat, svar beräknas inom 2-3 veckor. Blir spännande att läsa svaret. :)

7. Joggi

Joggi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har fått ett svar nu och SAS går med på kravet på ersättning vilket är mycket bra. Däremot tycker jag det är lite märkligt att de erbjuder 5300 DKK vilket är mycket mer än de 600 EUR jag krävde (>100 EUR enligt Google). Är det bara att tacka och ta emot eller har jag missat något?

4 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!