Senaste nytt

Orlando tur och retur med Swiss och Lufthansa i First

jumbooze

Medlem
ACervin: Har du redan haft din flight med Swiss för du tittade på att uppgradera till F, jag såg nu på flysas.com att Z inte längre går att uppgraderas på LX mha Eurobonus.
 

Malu

Medlem
Jag måste säga att även om det går inom M&M så är poängantalet för att uppgradera Z till F lite väl saftigt:

For upgrades from booking class Z on Lufthansa and SWISS flights, a surcharge of 15,000 miles applies.

Det innebär totalt 65000 miles.
 

jumbooze

Medlem
Jag tycker SAS kunde göra samma sak, dvs tillåta men med mera poäng,
jag tror man värderar poängen olika beroende på hur van F resenär man är :D
 

Senator

Moderator
Jag måste säga att även om det går inom M&M så är poängantalet för att uppgradera Z till F lite väl saftigt:

For upgrades from booking class Z on Lufthansa and SWISS flights, a surcharge of 15,000 miles applies.

Det innebär totalt 65000 miles.

Finns mycket bra med M&M, men uppgraderingar med poäng är inte en bra deal. En D-klass biljett till NYC kostar 30000kr+ och kostar 50,000 miles att uppgradera varje riktning,. Det går att plocka en bonusresa till 105,000 miles i affärsklass på samma sträcka. Att lägga 100,000 på uppgradering när resan kostar 105,000 är helt bortkastat i min värld.
 

jumbooze

Medlem
Jag ser att diffen är stor.
Men när jag räknar, räknar jag bort de ca 10k miles jag tjänar när jag flyger Z.

Men visst eg. så ska man ju boka en äkta F award :cool: allt annat är fusk
 
Toppen