Orimlig tid för EuroBonus retro claim

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av megaman, 1 Januari 2015.

  1. megaman

    megaman Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    21 november flög jag ARN-ORD med hela familjen. Fick igenom en uppgradering till Plus med Optiontown. Har bara blivit krediterad för GO. Jag har tydligt angivit EuroBonus-nummer för alla, så det ska inte vara några problem.

    12 december mailar jag till ebretro@sas.se för att påtala att inga poäng kommit in för uppgraderingen.

    19 december mailade jag igen till samma adress och undrade om mitt ärende kommit in, har inte fått någon som helst respons - inte heller autogenererad.

    Idag 2 januari har jag fortfarande inte hört någonting alls.


    Flög den 29e dec CPH-PEK och fick igen en uppgradering via Optiontown. Poängen har nu tickat in - fast igen bara "GO".

    Är denna svarstid normal? OK juletider, men tycker det är riktigt dåligt att inte få svar. Räcker med "Tack, vi återkommer snart" så man vet att man ska slippa hålla koll. Får ni autogenererat mail till svar att dom fått in mailet?

    Kan det hända att man får för GO först och att det ändras till Business/Plus? Vad är er erfarenhet, har det tickat in rätt direkt när ni fått igenom Optiontown?

    Jäkla drygt att behöva hålla på med detta, jag har ju inte gjort något fel.
     
  2. Ernik

    Ernik Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hade liknande problem i september när jag flög CPH - PEK, blev OT uppgraderad men poängen lyste såklart med sin frånvaro. Efter två månader och en lång mailkonversation där de först hävdade att jag överhuvudtaget inte flugit med dem! så löste det sig när jag skickade in bilder på boardingkort och bekräftelsen från OT. Vid tidigare resor har det fungerat bra dock.

    Optiontown är en trevlig funktion tyvärr så verkar kommunikationen mellan SAS och OT fungera sådär...
     
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det skrevs rätt nyligen om detta och konstaterades att det ska gå att göra en vanlig retroclaim på webbsidan numera. När jag fick göra detta en gång för flera år sedan så kontaktade jag vanliga EuroBonus-supporten, men det behövs alltså inte numera.

    8v är inte heller något konstigt för SAS kundtjänst, tyvärr. Så om det var 2014 du flög så skulle jag nog vänta ett par veckor till innan du börjar oroa dig...
     
    Christian Sternudd och Kricka gillar detta.
  4. Najk

    Najk Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    3 veckor är normal väntetid för svar :)
    Du får ju en ny biljett utställd så det ska gå igenom per automatik och poäng ges direkt i den nya klassen.
     
  5. chazzie

    chazzie Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick, trots reggat EuroBonus-nummer manuellt i bokningen hos United, retro-regga både ut- och hemresan. Utresan fick jag svar dagen efter att de inte kunde hitta mig i passagerarlistorna, så det fick bli en inskanning av boardingkort och mail osv. De dök upp på någon vecka, men inte hemresan som jag reggade utan att få "inte funnen på passagerarlistorna"-mailen... Vad jag förstår så är det väldigt olika helt enkelt...

    Vad gäller inrapporteringen så har jag fått reda på hur det fungerar, det är varje station som rapporterar in, dvs. flyger man som i mitt fall MIA-IAH-LHR-ARN så rapporterar MIA in att man var med på MIA-IAH, sen rapporterar IAH att man varit med på IAH-LHR osv... Därav kan det bli väldigt olika hur snabbt det kommer in på kontot.
     
  6. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    4v tog det senast för mig att få plus-points. Mailade in scannat boardingkort och mailet från OT. Behövde inte påminna eller komplettera med något.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×