Ordningen på stämplarna i passet...

Diskussion i 'Övrigt' startad av LinuxSam, 14 Februari 2013.

1. LinuxSam

LinuxSam Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I höstas när jag reste in i USA så fick jag en stämpel på sidan 13. Killen i imigration hoppade alltså över minst 7 sidor som han hade kunnat stämpla på i mitt helt ostämplade pass.

Har för mig att det förr var så att var sista sidan i passet stämplad så fick man inte resa mer men det kanske inte gäller längre, någon som vet?

Att då "slösa bort" flera sidor i passet känns lite som en protest från någon som inte reser själv... eller har det ingen betydelse längre i vilken ordning sidorna i passet stämplas?

Någon som fått slut på sidor i sitt pass?

/LinuxSam

2. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt pass har stämplar lite här och var, utan någon slags ordning.

3. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Huller om buller.

4. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått ett antal stämplar och visum satta mitt i passet och det har inte skapat några problem, det brukar stämplas där det finns plats därefter.

Var på väg att få slut på sidor men nog inte helt slut på sidor i första passet tills jag bytte då det ändå var dags för nytt Kina-visum. Samtidigt lyckades indiska konsulatet i Guangzhou halvt bryta av min föstasida så det en spännande resa in i Indien med trasigt pass. Som tur var hade jag redan mitt kinesiska visum i nya passet, misstänker att kineserna kanske är lite petigare när det gäller skicket på legitimationen.

5. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror knappast att det spelar någon roll vilken ordning dem stämplar i passet så länge det finns utrymme för fler stämplar. I mitt eget pass har dem inte heller stämplat i kronologisk ordning.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I arabländer tenderar de att stämpla på de bakersta sidorna. Finns ju en logiskt förklaring till det…

7. OT.
    Svenska gränspolisen är ganska snälla som försöker att stämpla på ledigt utrymmet på använd sida, däremot immigration på London Heathrow stämplade på en ledig sida trots att det fanns ledigt yta på annan använd sida.

Last edited: 15 Februari 2013
  8. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I Ryssland är det ording och reda (på stämplar i passet), även om man inte tar första lediga sida
    så ser man till att klämma in åtminstone tio in-/utresestämplar på samma sida. Inget slöseri
    med utrymmet där !

1 person likes this.
  9. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Asiaterna har i mitt fall varit strukturerade och följt sida för sida med början på lägsta men US tar sidan de får upp.... Är dessutom sjukt missnöjd med US immigration stämpeln, de har ju talang för emblem o dyl annars, inte ens en j-a örn får de till bara en urtrist byråkratstämpel :(

1 person likes this.
  10. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker att de brukar slåss om platsen på några speciella sidor. De sidor som är lätta att få upp är överfulla i mitt pass, och andra sidor är fortfarande tomma.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!