Senaste nytt

Optiontown - ven eller fjende? Pas på!

pep

Medlem
Jeg så med glæde at VN er kommet med i optiontown og bestilte fluks upgrade til bz class for en domestic t/r til jul (Hue+Hanoi+Hue). Jeg fik prisen frem 780,000 VND+ optionfee 20,000 ialt ca. 800,ooo VND )ca. 38 USD per strækning.= 76 USD

Da jeg får bekræftelse tilsendt er historien ganske anderledes: De har taget 82 USD per strækning, ialt 164 USD (det ville da være billigere at have købt BZ-billet fra starten!.

Jeg skriver og beklager mig og får følgende svar

Dear Anders,
Thank you for contacting Optiontown and your interest in Upgrade Travel Option (UTo).
We apologize for any inconvenience caused to you. We would like to advise you the following:
• We charged you in USD as we currently don’t accept the payment in VND.
• As per the Terms of Service, we display both the amounts i.e. in MYR and in USD before the Sign-up process is completed i.e. at the Purchase page, confirmation page, payment page and also in the confirmation email that we send after the UTo Sign-Up is complete.
• The difference in charge may be due to the currency conversion cost and fees which is charged by your Bank.
• The same information is still very much available on our website for your reference. We would request you to retrieve your booking and on the next page click on View Details page, you would still be able to see the payment details under Transaction History along with some of the UTo rules.

Jeg skriver tilbage:

Dear OptionTown

The answer is appreciated but generic, not to the point:The exchange rate VND/USD is very stable and the difference between buy and sale is almost nil. See e.g. xe.com (1 VND = 0.0000479800 USD (1 USD = 20,842.02 VND Mid-market rates: 2012-11-08 13:15 UTC)

That means a One way upgrade is 801,239 VND = 38.44 USD. Both ways should be less than 77 USD

Your attempt to charge 2 x 82 = 164 which is more than I could have bought a business class ticket for!
There is no show (!)in USD before the Sign-up process is completed ??? All I respond to is VND
The charge in USD has nothing to do with my bank. My bank is USD account and in Vietnam and have government controlled exchange rates.

Anders Pedersen


Conklusionen er at de bruger vekselkurser langt over 100% extra til deres fordel! Og de informerer ikke om det nær man bestiller. Alt var kun opgivet i lokal valuta. Indtil kvitteringen kom....
 

agehall

Medlem
Inga problem, bestrid hos kreditkortsleverantör. Om de visat ett pris och sedan drar ett helt annat så ska det inte vara några problem att bestrida.
 

pep

Medlem
Tak, agehall - for interesse og fuld forståelse . Som det ser ud er det den interne kurs hos optiontown der er problemet, da det er dem der omregner og debiterer VISA/min bank. Optiontown har i øvrigt nu skrevet tilbage:

Dear Anders,
Thank you for contacting Optiontown and your interest in Upgrade Travel Option (UTo).
We apologize for any inconvenience caused to you. We have forwarded your request to the concerned department to check for refund and shall revert as soon as the needful is done.
We thank you for your patience and understanding in this matter!
Please feel free to contact us if you have any additional questions. In case this email does not fully answer your question, or you would like to contact us for any reason, you can also get immediate assistance by calling one of our Customer Care


Jeg holder dig underrettet og håber selvfølgelig at det er en fejl da optiontown er en god ide - og livline til at få en bz class tur en gang imellem....
 
Intressant, verkar som att Optiontown har en speciell relation till valutor.
Jag köpte en BC upgrade IAD-CPH i somras och noterade att jag första gången kom in på US-siten som presenterade priserna i USD men nästa gång gick jag in på sajten med Sweden som val var priserna i EUR och då konverterat till SEK rejält mycket billigare än USD-priserna.

Av intresse kollade jag samma pris nu igen och då var det 541$ (~3616 kr) vs 393 EUR (~3355 kr) = 7% differens. Diffen var mycket större i somras men ändå, inte samma priser vilket var min poäng.
Kanske någon som orkar göra en analys vilken valuta som är mest fördelaktig att köpa på OT i? :)
Fast tar man fel kanske de konverterar och så råkar man ut för samma gissel som du gjort...

Hoppas det löser sig!
 

pep

Medlem
Tak for feedback. Det er Optiontown der er synderen - ikke kreditkort-udstederen! De veksler om til en anden kurs inden de trækker beløbet. Og hvad være er, at man ikke ved, hvormeget der bliver trukket til sidst, da den endelige valuta ikke angives ved købet, men først umiddelbart EFTER købet! Svindel og humbug!
 
Kanske en idé att betala via Paypal istället för direkt med kort nästa gång för då borde man säkert få se vilket slutbeloppet blir i lokal kurs före man slutför?
 

pep

Medlem
Problemet er loest! Tak for alle kommentarerne: Nu har jeg set mit kontoudtog, og problemet er pist vaek: De har heldigvis kun charged mig 1 gang og ikke 2 gange (en for outbound og en for homebound), som det ellers fremgik af fakturaen. Sorry Optiontown, we are still friends.
 

pep

Medlem
No, Optiontown: We are NOT friends. Of 3 upgrade bookings I was granted two. Both were charged. However, as the ticket was changed to other flight the upgrade disappeared - though paid for. It was never returned.
 

jumbooze

Medlem
pep, jag är osäker på reglerna hur OT upgrades hanteras vid ticket changes men jag vill minnas att man måste kontakta dem direkt och ev. betala för att flytta upgraden.
 
Toppen