Optiontown - varierande priser beroende på e-mail

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bnr, 1 Februari 2016.

1. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir fan förbannad, 51 EUR vill OT ha av mig per ben ARN-CPH-DUS-CPH-ARN när jag är inloggad på mitt OT-konto.
    Med annan (fake) mailadress 40 EUR per ben.

44 EUR skillnad. Löjligt.

Walter, 011430121, Bryant och 4 andra gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde lyftas till egen tråd.

Jakob Österberg gillar detta.
  3. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, sådan är deras algoritm. Det verkar, utifrån mina egna erfarenheter, också påverka uppgraderingsmöjligheterna, men nu spekulerar jag fritt utifrån mina egna datapunkter.

4. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förstår inte hur/varför de anser sig ha rätt att göra så här?

Förutsatt att deras kostnad är oförändrad oavsett hur många gånger jag som enskild pax blir OTad, så är det väl bättre med en återkommande kund som ger OT en stabil intäkt, än att man ska märka vad de håller på med och bli arg istället?

Och ja, jag är fullt medveten om budord 2 från @agehall... men har svårt att se ett legitimt skäl till denna sorts algoritm.

Gustav Jonsson gillar detta.
  5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick du det högre priset först, och sedan lägre med fake-adressen eller tvärtom?

6. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Loggade in, skrev in de vanliga uppgifterna (bolag, PNR, efternamn, mail), fick €51.
    Öppnade Chrome i incognito, loggade inte in, skrev in de vanliga uppgifterna, fick €40.

Voyageur, Agö och Jakob Österberg gillar detta.
  7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok då verkar det inte vara så att man bränner sitt PNR...

8. Thornado

Thornado Medlem

Även om man nu vill ge nya kunder ett lägre pris för att locka dem att testa OT för första gången, så känns ju dock kombinationen PNR/Efternamn som ett säkrare sätt än mailadress att identifiera en viss person, så det smartare för dem vore ju onekligen att komma ihåg vad de gett för pris till ett PNR inom ett visst tidsintervall.

Jakob Österberg gillar detta.
  9. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte har köpt förut på fake-adressen så låter det ju som ett vanligt erbjudande för att fånga in nya kunder. Och även om utförandet uppenbarligen kunde vara bättre så tycker jag inte det är så anmärkningsvärt.

Om du köpt förut på fake-adressen så tycker de väl helt enkelt inte om dig eller vet att du kan betala...;-)

10. Thornado

Thornado Medlem

Testade just på en bokning till Kina jag har i april (ARN-CPH-PEK-CPH-ARN)

Inloggad: (plus/business på longhaul)
    ARN-CPH: 46
    CPH-PEK: 238/518
    PEK-CPH: 231/504
    CPH-ARN: 44

Inte inloggad:
    ARN-CPH: 41
    CPH-PEK: 215/468
    PEK-CPH: 208/454
    CPH-ARN: 39

Så om man inte är inloggad så är det alltså €5 billigare per ben intra-Skandinavien och på longhaul är det €23 billigare per ben till plus och €50 billigare per ben till C.

charlesswe, Elberto, SNIFF och 5 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!