Operation Big birds Lufthansa och Thai

Diskussion i 'Reserapporter' startad av JohnnyWilde, 11 Augusti 2016.

1. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter en morgonkaffe på ARN med @palmen så togs jag smidigt ner till Frankfurt med LHs 320 som till samtliga passagerare stora besvikelse blev tilldelad remote stand och därmed bussning till terminalen. Ok det kanske var en udda resenär på 2F som tyckte att detta var i klass med 11%ig mjukglass me romrussinsmak.

När resten av flocken trängdes i bussen gled jag iväg i en diskret Mercedes 500 dock fanns ett smärre hinder i vägen.

Bad honom fimpa av mig vid FCL i a-piren för att mellanlanda lite.

3 champagne senare och lite gös från buffén tog jag jägarbussen till FCT och han se det coolaste bagagebandet jag sett.

Terminalen är terminalen och snackade ihop mig med en jänkare från Indiana som jag lurade in på en japansk whisky provning.

Det skrivits så mycket om FCT redan här att vi rör oss mot flygplanet istället i en efter mitt önskemål Merca igen.

My chariot awaits!

Smuffe, Gyllenbock, CJR och 28 andra gillar detta.
  2. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    27 juli 18.05-12.15
    Lufthansa 716 FRA - HND
    Boeing 747-8i
    SEAT 1 K

Inga konstigheter utan en bra stabil F upplevelse i konsekvent Lufthansa stil så jag kör mest bilder.

Den bästa kaviar jag ätit och här mular min världsbild fullständigt.
    Made in China
    Vi är överallt!

Var lagom packad och inte överdrivet sugen på att äta mer så jag fick stolen bakom omgjord till binge så jag kunde avnjuta min polare Johnny blå samt ett litet piller från den statliga knarkshoppen innan jag somnade.

Det verkar vara slut med Rimowaväskorna som amenity kit utan istället delas Braun buffel bögslungor ut i brun och lila kulör.
    Det är fortfarande dock Van Lack pyjamas som lämnades kvar ombord!

Landning i tid och han käka lite äggröra med trippleespresso innan jag bjöd Bayern avsked

Smuffe, Dreamliner787, CJR och 28 andra gillar detta.
  3. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid gate blev jag mött av en utomordentligt trevlig ung man som var född i Frankrike, uppvuxen i Alicante sen han var 10 och bodde nu sen 7 år i Japan med lokal fästmö.
    Uppenbarligen hade det blivit fel i mitt pass för att de måste trott att jag var en UM eller kanske rentav bara retarded för jag fick eskort genom alla processer inklusive köpa bussbiljett till Narita och blev sedan avvinkad när bussen rullade iväg.
    Bussresan tog 79 min och 50 sekunder för övrigt istället för schemalagda 80 min. Måste varit tailwind!

Smuffe, Aerophobia, Claes L och 16 andra gillar detta.
  4. blobloblo

blobloblo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hahaha! "bögslunga", "retarded". Måste vara den roligaste reserapporten på länge. Vi är överallt @JohnnyWilde!! Lite besviken att du sket i maiden-tishan.

Smuffe, Aerophobia, MangeEricson och 3 andra gillar detta.
  5. majer

majer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag noterade samma sak under min F-resa med Lufthansa. Men på Thai fick du väl ändå en äkta Rimowa?

6. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är helt hundra på att din besvikelse kommer att lägga sig under dagen

blobloblo gillar detta.
  7. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När det gäller saker som är thai så är jag sällan övertygad om autenticitet men den var märkt Rimowa iaf!

Smuffe, FF#1, Viking75 och 3 andra gillar detta.
  8. mtlmr

mtlmr Medlem

Och inte fan hjälper det er något.. Skandinaviens största klubb ;)

Smuffe, MaBe, Ricci och 3 andra gillar detta.
  9. blobloblo

blobloblo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänker inte ens klicka på den länken. Precis som de flesta MMFar är du inte unik. Jobbar i malmö och misstänker var jag kommer hamna om jag trycker på länken, precis som er fotboll är fantasinivån... likgiltig ;)

MaBe, rosenstam och JohnnyWilde gillar detta.
  10. JohnnyWilde

JohnnyWilde Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väl framme på Narita så hade jag en kvart till incheckning öppnas så jag letade upp en handikappmugg och imponerades samt rengjordes av japansk ingenjörskonst.
    Allt gick som smort och jag tog en liten promenad runt flygplatsen då det var min första departure därifrån och var märkligt nog inte törstig ännu vilket annars brukar ta 6 minuter innan min flygalkholism kickar igång av alla klassiska triggers: människor, bagage, flygfotogendoft, tillgång till alkohol och ingen som är minsta förvånad över ett glas whisky kl. 05.24 en torsdag.

Dock så valde jag bort ANA suites lounge i main terminal för den närmast min gate 46. Jättelik faux pas!
    Den lilla holken påminde om en polares vardagsrum på 90-talet och med samma utbud en fredagskväll.
    En dusch och en skål nudlar senare så förflyttade jag mig till United global first ovanför de lite mindre lyckliga i den enorma biz loungen.
    Lite mer whiskey och champagne planespottades en ändlös ström av United kärror beslöts övertecknad att visa mig från min mest ödmjuka, altruistiska och filantropiska sida och hedra ANA business lounge med min närvaro trots personalens vädjan att åka upp till Suites.
    Bra val när den här fanns att lattja med
    Ett Star wars lir där man ska flyga ner och blåsa Ericsson globe arena åt helvete!
    Kostade typ gratis så jag firade med att klippa ett par bira från automaten
    Det fanns whisky också!

Smuffe, Dreamliner787, Claes L och 14 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!