Senaste nytt

Only in Japan

Resenären

Medlem
image.jpeg

Denna möjlighet/uppmaning skall finnas på Narita. Med tanke på hur "renligheten" är på mobilen, så kan det vara befogat... Eller är det bara ett reklamerbjudande?
 

h9kh9k

Medlem
Här är en perfekt lösning på kaffeproblemet när man är ute på skogstur eller expedition, förpackat filter å kaffe med smart "ställning" till en kopp. Köper alltid massor av dom i Tokyo (5 påsar för ¥108). Har aldrig sätt (jag eller folk jag träffat som silar kok kaffe mellan tänderna) liknande i europa.
6102e4edfa1e9cda0e39a1ea3988df7f.jpg
 

Abbs

Medlem
Här är en perfekt lösning på kaffeproblemet när man är ute på skogstur eller expedition, förpackat filter å kaffe med smart "ställning" till en kopp. Köper alltid massor av dom i Tokyo (5 påsar för ¥108). Har aldrig sätt (jag eller folk jag träffat som silar kok kaffe mellan tänderna) liknande i europa.
6102e4edfa1e9cda0e39a1ea3988df7f.jpg
Nu går jag OT, men inget klår en aeropress på berget :)
 

Dr. Miles

Expert
Ramen är en av de populäraste snabbmat i Japan, men av sin karaktär ingen skulle betala skjortan för en skål ramen.
Trots sina priser (mellan 500-1.000 JPY, ca 40-80 SEK) finns det mycket arbeta bakom sig för att laga en ramen.

Det här är en dokumentär på Youtube om en ramenshop.

Jag var på den här ramenshoppen för två veckor sedan.
Den här ramenshoppen ligger lite off (utkanten av Tokyo) men det var värt att besöka.
Trots att jag besökte stället ca en halvtimme före stängning (kl. 22), det var några personer före mig i kön.

Jag beställde つけめん (Tsukemen: ramen som man doppar i såsen) och både ramen och såsen var utsökt.

Kunimoto 01.jpg

Kunimoto 02.jpg

Kunimoto 03.jpg




Karta på Google Maps:
Google Maps
 

Mediana

Medlem
Här är en perfekt lösning på kaffeproblemet när man är ute på skogstur eller expedition, förpackat filter å kaffe med smart "ställning" till en kopp. Köper alltid massor av dom i Tokyo (5 påsar för ¥108). Har aldrig sätt (jag eller folk jag träffat som silar kok kaffe mellan tänderna) liknande i europa.
6102e4edfa1e9cda0e39a1ea3988df7f.jpg

Helt klart något för oss. Var köper du dem?
 
Toppen