Senaste nytt

Only in Japan

nota bene

Medlem
Dom där hybridkuddarna gillar jag inte men det är för att jag vill vända på kunden hela tiden för att få den svala delen mot huvudet. ANA jag bor på nu har hybridkudde och sen en ren mjuk dunkudde. Eloge till det.

Vet inte om jag köper skoresonemanget men du kanske har rätt. Jag har också breda fötter och måste gå upp i storlek men inte så jag håller på och tappar skorna. En del har galet stora skor.

En annan sak är att så många är kobenta, särskilt tjejer. Undrar om det är ett mode eller om de är födda så. Tänker att det ska se lite gulligt ut och stämmer in i deras gulligatjejertrejen Jag skulle ha varit född i Japan. Nu har jag tränat bort kobentheten men som liten hade jag verkligen passat in.
Vad gäller kuddarna brukar de internationella kedjehotellen ha bägge. Bodde igår på Westin och idag på Sheraton Miyako och har lyckats hitta mjuka dunkuddar på bägge!
 

ESSA

Medlem
Vilken fantastisk bredd på kunskap det bjuds på här på Bc.se!

Dags för nån innovativ Japan att börja tillverka bredare skor!
 

SNIFF

Medlem
Vilken fantastisk bredd på kunskap det bjuds på här på Bc.se!

Dags för nån innovativ Japan att börja tillverka bredare skor!
Det finns ju redan tillverkare av breda skor så det borde inte vara ett problem att hitta och importera.
Walmart i USA har ju skostorlekar 44 och 44W om man råkar vara bredare (på alla fronter) än normalt.

Jag reagerade på att många i Tokyo gick runt i för stora skor. Kanske svårare att se på män om de har stora skor, men det märktes tydligt på de tjejer som gick i stora högklackade skor. Måste vara sjukt obekvämt...

X- och O-benta, i kombination med stora skor kändes väldigt konstigt att se.
 

Johanna

Medlem
Min tanke har varit att tjejernas förstora skor ofta är på de som vill ha lite lolitastil. Att de stora skorna och kobenta gången (dvs även gå inåt med fötterna inte bara X) är för att se mer flickiga ut.

Killarnas för stora skor känns mer för att markera manlighet att vilja ha större skor.

Men när man tolkar gör man det utifrån sina egna erfarenheter och normer. Sen kan man få en förklaring som omkullkastar alla teorier. Det var därför jag frågade.
 

Dr. Miles

Expert
Min tanke har varit att tjejernas förstora skor ofta är på de som vill ha lite lolitastil. Att de stora skorna och kobenta gången (dvs även gå inåt med fötterna inte bara X) är för att se mer flickiga ut.

Killarnas för stora skor känns mer för att markera manlighet att vilja ha större skor.

Men när man tolkar gör man det utifrån sina egna erfarenheter och normer. Sen kan man få en förklaring som omkullkastar alla teorier. Det var därför jag frågade.
När det gäller tjejernas beteende tror jag att du har rätt.

När det gäller männens stora skor har jag inte ens noterat trots att jag har gått i mässan i Tokyo flera dagar senaste gången.
Det är kanske som du säger men som sagt jag har inte märkt att männen hade för stora skor.
 

Lukas2

Medlem
Känns lite Japan och använda Hello kitty "koner" .
20160629_162314.jpg
 
Toppen