Online incheckning med SAS från Split

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Martin Björnström, 24 Maj 2014.

1. Resenärer från Split kan inte checka in via SAS hemsida utan hänvisas till www.split-airport.hr men incheckningen där fungerar inte (sidan kan inte laddas). SAS Business hotline kunde inte heller hjälpa till. Konstig situation att riskera rad 35 pga detta!

Har ni varit med om detta?

2. Hall

Hall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den laddas härifrån Svedala. Måste ha varit en temporär glitch.

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Det er linket til SAS check-in på lufthavnens hjemmeside der ikke virker.

4. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eventuellt finns möjlighet till self check in på flygplatsen. Så är det iaf i Dubrovnik (även om det inte framgår av sas.se) och jag tror att det är samma bolag som driver även flygplatsen i Split.

Erfarenhetsmässigt kan man tjäna lite "SQ nr" på detta och förhoppningsvis hamna längre fram i kabinen.

5. twiggs

twiggs Medlem

Såg i en annan tråd att du bodde på Radisson, och det var samma sak när jag var där tidigare i år. Ingen möjlighet att komma åt flygplatsens onlineincheckning via Wi-Fi.

6. twiggs

twiggs Medlem

I åtminstone Zagreb så använder man inte self-service om man har bagage att checka in. Vilket jag antar att familjen Björnström har efter en semestervecka!

7. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är det det nog olika från flygplats till flygplats i Kroatien. I Dubrovnik fungerar det även om man har bagage att checka in. Åtminstone i höstas. Men nu gällde det ju Split och jag hoppas att de slapp rad 35! ;)

8. twiggs

twiggs Medlem

Sista raden i inläggstexten du citerar låter väldigt hård inser jag nu, pga en smiley som höll bort :) :eek:

9. Incheckningen på Split blev ganska strulig, vi lyckades aldrig checka in via nätet utan kom dit utan säten. Trots dedicerad Star Alliance Business Class checkin (Star Gold) tog det ganska lång tid att komma fram till disken. Sen blev det struligt för i SAS system hade min dotter biljett i eget namn men i flygplatsens system stod det bara "Little Child". Löstes på ett par minuter och samtal i den gula telefonen (min dotter kallade den för bananen).

Flygplatsen var ett hett hav av budgetresenärer, trångt och stökigt. Folk låg på golvet och det gick inte undvika armbågar eller närkontakt med turister. Kö till disk för att köpa vatten och att gå på toa. Underbart när man har kavaj och en tvååring på armen.

Hamnade på 20 D/E/F vilket lustigt nog var de allra sista platserna som fick servering ombord, alla vagnar möttes just vid oss :)

Dottern gillar SAS. Hon fick en liten katt på vägen ner och på returen fick hon ett "syskon" av annan färg, hon är stolt kattmamma nu.

7 personer gillar detta.
  10. Jag kan säga att det var samma sak även på Lanzarote flygplats. (SAS Charter flyger dit)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!