Senaste nytt

Online bokning bonusresor nere?

aldrighemma

Medlem
Jag får inte upp några bonusresor överhuvudtaget idag...
Har någon fler samma problem, eller är det bara mitt konto som är knas?
 

aldrighemma

Medlem
Jag svarar mig själv, Det verkar bara vara USA som inte går att boka f.n. inte en enda resa under resten av året. Övriga destinationer inkl. long haul Asien är bokningsbart... Konstigt?
 

TheEagle

Medlem
Kan det ha att göra med att EBD införs imorgon och att man håller på att omfördela bonusplatserna för det?
 

FF#1

Medlem
Var inne och kollade lite i dag, det var otroligt mycket segare än vad det brukar. Det känns som att det håller på med en massa bakom kulisserna på sas inför omläggningen till 2.0
 
När jag söker efter bonusbiljetter ARN-EWR i september och väljer "visa månadskalender" så finns det flera dagar som visar att biljetter finns. Vissa datum säger 30 000 och vissa säger 50 000.

Kollar jag de datum som visar 30 000 så finns ENDAST economy class att tillgå, inte något av dessa datum har någon annan bokningsklass tillgänglig.

Tittar jag på de datum som visar 50 000 i månadskalendern så får man upp "Det finns inga EuroBonus-biljetter detta datum. Pröva ett annat datum."

Har de slopat möjligheten att boka award C för EBS-medlemmar? Det är väl en sak att hålla på ett par platser och endast erbjuda dessa till EBG och EBD men visa då för fan inte att de finns där, utom räckhåll för oss som endast är EBS (eller EBB för den delen)

Nä, börjar bli dags att se sig om efter alternativt bonusprogram om de ska hålla på såhär. Har tidigare aldrig haft några som helst problem att hitta award C biljetter longhaul då jag är ute i väldigt god tid (runt 12 mån i förväg)
 

Agö

Medlem
Nä, börjar bli dags att se sig om efter alternativt bonusprogram om de ska hålla på såhär. Har tidigare aldrig haft några som helst problem att hitta award C biljetter longhaul då jag är ute i väldigt god tid (runt 12 mån i förväg)

Fast du behöver väl inte ha ett annat bonusprogram? Du kan ju fortfarande boka Star Alliance Award med EB-poäng.
 

Dr. Miles

Expert
Om man vill boka just SAS flight så har man exakt samma platstillgångsproblem oavsett vilket Star Alliance flygbolags bonusprogram man flyttar till.
Ska man gnida salt i såret så får man betala bränsletillägget på SAS flygningar hos de flesta bonusprogram.

Vill man flyga med andra Star Alliance flygbolags flygningar på bonusresor, kan man göra det även med SAS EuroBonus poäng.

Vill man samla bonuspoäng genom svenskt kreditkort så finns det inte så många alternativ: SAS, British Airways och Finnair. (Norwegian Rewards räknar jag inte med som ett alternativ i det här sammanhanget)
Genom Amex Membership Rewards finns det mer flygbonusprogram att välja.
 
Last edited:

rob74

Medlem
När jag söker efter bonusbiljetter ARN-EWR i september och väljer "visa månadskalender" så finns det flera dagar som visar att biljetter finns. Vissa datum säger 30 000 och vissa säger 50 000.

Kollar jag de datum som visar 30 000 så finns ENDAST economy class att tillgå, inte något av dessa datum har någon annan bokningsklass tillgänglig.

Tittar jag på de datum som visar 50 000 i månadskalendern så får man upp "Det finns inga EuroBonus-biljetter detta datum. Pröva ett annat datum."

Har de slopat möjligheten att boka award C för EBS-medlemmar? Det är väl en sak att hålla på ett par platser och endast erbjuda dessa till EBG och EBD men visa då för fan inte att de finns där, utom räckhåll för oss som endast är EBS (eller EBB för den delen)

Samma sak när jag (EBG) har kollat USA-resor för det här året.
Någon enstaka plats har man kunnat hitta efter att ha sökt alldeles för länge, just pga att systemet visar dessa platser som inte finns.
(Har diskuterats i en annan tråd, har jag för mig...)
Till PEK och PVG verkar det finnas en hel del platser.
 
Toppen