Oneworld experter--AAdvantage eller Finnair Plus?

Diskussion i 'Oneworld' startad av Svenska73, 23 September 2012.

1. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på att köra på Finnairs Business class deal till BKK. Är nu Star Alliance all the way men funderar på att bredda vingarna. Flyger enbart Business och undrar nu vilket Frequent Flyer program inom OneWorld är mest strategiskt att välja. Flyger primärt till USA och Asien.

2. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways skulle jag vilja säga

3 personer gillar detta.
  3. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack Ola, finns det kredit kort i Sverige som man tjäna Avios med?

4. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer. Tilläggas ska att både British Airways och American Airlines ger 100% på "Base miles" när du har silver eller guld.

1 person likes this.
  5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways Visa, via enter card, med en 2-4-1 voucher efter 200 000 kr spenderat.

1 person likes this.
  6. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I ditt fall skulle jag nog säga AY, iom att dom faktiskt fungerar bättre än man tror till USA, och mycket bra till Asien.
    Till Asien kan jag inte se att American Airlines fungerar alls, och att flyga till London med trasslig transit för att bara vända tillbaka känns nog inte rätt.
    Andra fördelar med AY är bra C priser för alla icke-finnar, mycket bra kampanjpriser i C med minst 200%, fria uppgr. vouchers för Guld o Plat, och mycket lätt att få bekräftade uppgraderingar.
    Samtidigt slipper du ju AY:s stora nackdel, låg intjäning på lågprisbiljetter i Y eftersom du bara flyger C.
    När det gäller mat har jag inga färska kunskaper om American Airlines/British Airways, men undrar om inte AY slår dom där med.

Du kan även få AmEx, Diners eller MC i Sverige med bra intjäning, särskilt om du når status.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!