Oneworld Emerald och incheckade väskor

Diskussion i 'Oneworld' startad av JensE, 4 Mars 2014.

1. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Betyder detta att när jag bokar en ekonomi med American Airlines inrikes i USA där inget baggage ingår så får jag som OW Emerald (British Airways gold) inte ta med en enda väska?
    I bokningsbekräftelsen står det 0 väskor vilket fick mig att undra.
    Är en British Airways award bokning på American Airlines som det handlar om.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Öh? Som jag tolkar det få du ju checka in en väska förutom de 0 du har i din biljett.

3. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som agehall skriver så får du ta med en väska som OW Emerald.

4. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skumt att det står 0 på min bokning hos British Airways och checkmytrip. Kan inte se någon bagageinfo under bokningen på American Airlines.com heller.
    Första gång jag flyger i ekonomi med American Airlines så därav förvirringen.

5. oneworld Emerald, Sapphire eller Ruby får checka in åtminstone en väska gratis när man flyger med American Airlines i Economy class.

American Airlines Checked Baggage Charge Exceptions | AA.com

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det är nog så att allowance faktiskt är 0 väskor. American Airlines gör däremot ett undantag för dig och låter dig komma undan avgiften för första väskan.

Det här är lite lurigt när man checkar in med någon annat bolag eftersom då den officiella gränsen är 0 väskor vilket det andra bolaget (där du kanske inte har status) följer och deibterar dig för mängden över detta eftersom de inte bryr sig om din status hos exempelvis British Airways eller American Airlines.

Det kan också vara så att det är ett fel: dvs American Airlines-bokningen hittar inte din status hos British Airways.

7. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg det där också och känns lite som motstridiga uppgifter.
    Är korta inrikesflighter så är inga större pengar det handlar om.
    Jag är mest förvånad om det inte ingår. Rapporterar tillbaka vad utfallet blev.

Min British Airways status är med för jag fick välja main cabin extra gratis.
    Men vi får se :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!