Senaste nytt

One world lounge Kuala Lumpur

pep

Medlem
..Av regionalflygen är Bali , Manila och Hong Kong inte torrlagda.
....För övrigt har det blivit riktigt billigt att flyga med MH efter den regeln infördes.
Hvis du flyver Kina, Indien, Australien, eller længere er der også "våde" drikke ombord. Men ikke Indonesien (undtaget DPS), Singapore, Laos, Myanmar, Vietnam, Thailand
Billigt: Ja, jeg har netop købt SGN-KUL-PNH-KUL-SGN i business for 2546 DKK (mest for at få points (D-klasse)). Man kan jo "tanke op" i loungerne inden man skal til KUL. Og i loungerne i KLIA.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Ja det stämmer.

Av regionalflygen är Bali , Manila och Hong Kong inte torrlagda.
De säger ju att alla flyg under 3 timmar på tidtabellen är torrlagda men det gäller inte Bali trots att det är 2 timmar 55 minuter ena vägen.

För övrigt har det blivit riktigt billigt att flyga med MH efter den regeln infördes.

Business från Kuala Lumpur till Bali kostar idag 1973 kronor.
Garuda kostar 4500 kronor och Singapore Airlines kostar 8000 kronor.

Sant med priserina, är man i regionen så finns det en hel del intressanta mileage runs som man kan kreditera till BA. Själv skulle jag från HKG till BKK den 13/10 = kungens dödsdag = 0 tillgänlighet på bonusbiljetter med Cathay. Det blev en poängbiljett med Dragon till KUL, samtidigt upptäckte jag att MH hade en drive ex KUL, så för 2k ordnade jag en biljett KUL-BKK t&r i C med Malaysian. Nersidan är att jag måste flyga tillbaka till KUL i april 06.00 från BKK. Vad gör man inte för att försvara staus:D
 

squeezen

Medlem
IMG_0347.JPG

Lite suddigt men ger en ide om stilen.

IMG_0348.JPG

Helt ok utbud av malaysisk mat.

IMG_0349.JPG

Testade inte kaffet men maskinen såg ok ut.

IMG_0351.JPG

Station med kall mat men även kock som fixade lute av varje, laksa, pasta etc.

IMG_0352.JPG

Smörgåsar och annat "kallt"

IMG_0353.JPG

Översiktsbild igen.

IMG_0354.JPG

Baren, som enligt tjejen i entren serverar champagne. Men visade sig vara ett alldeles för syrligt mouserande vin, inte riktig skumpa.

IMG_0355.JPG

Annan vikel på generell yta.

IMG_0356.JPG

Pga inte god sparkling fick fikapausen bli GT. Hade bara gordons, och 3 kärnor i min citron slice. Bra vy iaf, även om bara MA och Malindo kärror syns bra. Ser långt borta en ANA och en turkish också.

I incheckningen sade Qatar personal att de som nämnts i tråden nyttjat plaza prem first.
Malaysian använder i satteliten nu en "tillfällig" CIP lounge.
Är nu i ny-renoverade golden lounge i main terminal, de säger här att efter ombyggnaden ska det INTE längre finnas en first del i nya loungen, och det finns heller inte här.

Bilder från golden lounge, vilken ligger nästan direkt vänster och upp för trappan efter passkontroll.

Blir nog snart vidare att testa plaza och cathay innan boarding.

Edit: såg sen att där fanns kaffebar också med barista som fixade hjärtan i skummet.

Fanns även en separat hörna first class men bara för MA enrich medlemmar
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Var inom cathay, tog inga bilder. Bilderna på detas hemsida gör den rättvisa. Liten lounge, därmed behrönsat utbud.

CIP som är tillfällig samarbetslounge i satteliten för MA var patetiskt, kikade in och vände, checkade inte ens in så att säga.

Plaza Premium first class lounge.
Måste säga denna är bäst av de jag besökt.

Varm handduk efter incheckad med allmänt trevligt och glatt bemötande. Ca 15 pers i loungen bara. Fick en guidning av loungen.
A la carte meny. Jag var är dock inte hungrig så smakar inte nåt. Boarding strax också.
IMG_0357.JPG


Bar/kök
IMG_0358.JPG


Färdiglagat
IMG_0359.JPG


Färdiglagat
IMG_0360.JPG


Färdiglagat
IMG_0361.JPG


Utsikt mot plattan
IMG_0362.JPG


Fräscha rena badrum (2 duschrum finns men låsta, så får säga till personalen vilket jag inte pallade för bara en bild)
IMG_0363.JPG


Annan dining area.
IMG_0364.JPG


Här finns iaf bombay vilket får ses om ett snäpp upp mot gordons.
 

squeezen

Medlem
Fikameny:
IMG_0365.JPG



Asahi superdry öl. Maskinman bara sötter glaset i som tiltar glaset och fyller upp till strecket på glaset och skjuter på lite skum i slutet. High tech.
IMG_0366.JPG


Smakade en chicken tortilla wrap från det fördiga. Kanske lite smaklös men helt ok.
IMG_0367.JPG


Väldigt trevlig och MKT personal, typ 1 per besökare.

Hade jag vetat för 1.5h sedan vad jag vet mu hade jag gått direkt hit. Mycket positivt överraskad.
@pep den plaza premium du nämner kan omöjligt vara samma?
Ingen skumpa i någon av besökta lounger dock. Så blir tidig boarding och fin-fika ombord istället.

Edit:
Förtydligade på vägen ut acceptance:
5 flygbolag, Turkish, Qatar, Japan, (minns inte de andra 2), antingen C-klass eller högsta status i loyalty program oavsett klass.

Man kan också betala sig, kollade aldrig pris då det inte är aktuellt för mig OWE.
 
Last edited:

pep

Medlem
Jo, det var den samme. Men ikke til at kende igen fra dine billeder da jeg kun har set den propfuldt med støjende folk. Jeg kan stadigvæk bedst lide MH loungen af dine to (tre?) reviews da der er mere plads og bedre mad (i min optik) Trist at First loungen vil forsvinde. Så slutter jeg måske med ofte at bruge KLIA som hub....Tak for opdatering. Jeg følger op igen om 3 uger (3dje december). God vind!
 

pep

Medlem
Den nye MH Golden Lounge i satellitten er forsinket fra planlagt åbning 29 Januar til "April" ifølge flere staff jeg talte med. Men den renoverede i hovedterminalen er jo super (bortset fra den lukker kl. 00 til 05)
 

pep

Medlem
Besøgte den nyrenoverede Golden Lounge i Satellit-terminalen igår. Både First Class og Business delen har fået et pænt løft. Slumber-rooms er blevet afløst af "Nap-Area". Baren har udvidet åbningstid fra 05:00 til 24:00. Nyt, frisk staff: [GALLERY=]
upload_2018-3-12_14-18-24.jpeg

upload_2018-3-12_14-19-11.jpeg

upload_2018-3-12_14-20-2.jpeg

upload_2018-3-12_14-20-13.jpeg

upload_2018-3-12_14-20-23.jpeg

upload_2018-3-12_14-20-32.jpeg

upload_2018-3-12_14-20-43.jpeg

upload_2018-3-12_14-20-53.jpeg

upload_2018-3-12_14-21-0.jpeg

upload_2018-3-12_14-21-8.jpeg

upload_2018-3-12_14-21-17.jpeg

upload_2018-3-12_14-21-33.jpeg

upload_2018-3-12_14-21-39.jpeg

upload_2018-3-12_14-21-47.jpeg

upload_2018-3-12_14-21-54.jpeg

upload_2018-3-12_14-22-1.jpeg

[/GALLERY]
 
Toppen