Senaste nytt

One world lounge Kuala Lumpur

pep

Medlem
... val av lounge och nivå, det lutar mot Cathay...
Nej! Prøv MAS loungerne først - du er i Malaysia og de leverer en god oplevelse af at være: i Malaysia (autentisk køkken, etc.). Hvis du finder dem "ikke-optimale" (eller har masser af tid) kan du søge Cathay - men den er måske lukket på pågældende tidspunkt
 

Glenn E

Medlem
Hmm...jag har aldrig haft det problemet. Har flugit några gånger med Malaysian inrikes och tagit mig bort till Cathays lounge i satelliten då Malaysias lounger i main terminal är torrlagda.

Den är väl inte torrlagd?
Det finns ju en bemannad bar där.

Det fanns det ju även i sattellit loungen på senare tid.
 

Schlaake

Medlem
Satellitloungerna har aldrig varit torrlagda, I business finns bar.
I firstclass bordservering både i restaurangdelen och i den stora loungedelen med fåtöljer.
I regionalloungen i huvudterminalen har också alltid serverats alkoholhaltigt i baren.
Champagne finns alltid att tillgå i alla dessa 3 lounger.
Enda gången undertecknad blivit erbjuden sparkling wine var nu den 12/10 (sista dagen innan stängning för ombyggnad), personalen beklagade detta.

Däremot finns en inrikeslounge på KLIA som undertecknad aldrig besökt, men har något minne av att jag hört att denna lounge är torrlagd.
 
Ok, får väl börja med bege mig till main terminal och den nu öppnade M-A loungen. Sedan antar jag att cathays lounge är i närheten där qatar kärran lyfter... @pep
 

Schlaake

Medlem
Qatar flighten hittar du i satellitbyggnaden, tar bara några minuter med tåget till satelliten, tåget hittar du nära Golden lounge regional, från huvudbyggnaden är det i stortsett bara intra-asia och framförallt Malaysia Airlines och Malindo som flyger.
 

henrik l

Medlem
Är det kanske så att jag blandar ihop nåt? Finns det några torra Malaysialounger på KUL alls? För inrikes avgångar kanske?

Jag tror nog att det kan vara MH's regionala flyg du tänker på, dom ska vara torrlagda. Flög KUL-BKK för två veckor sedan med MH i C, kaffe var det starkaste som serverades.
 

Glenn E

Medlem
Jag tror nog att det kan vara MH's regionala flyg du tänker på, dom ska vara torrlagda. Flög KUL-BKK för två veckor sedan med MH i C, kaffe var det starkaste som serverades.
Ja det stämmer.

Av regionalflygen är Bali , Manila och Hong Kong inte torrlagda.
De säger ju att alla flyg under 3 timmar på tidtabellen är torrlagda men det gäller inte Bali trots att det är 2 timmar 55 minuter ena vägen.

För övrigt har det blivit riktigt billigt att flyga med MH efter den regeln infördes.

Business från Kuala Lumpur till Bali kostar idag 1973 kronor.
Garuda kostar 4500 kronor och Singapore Airlines kostar 8000 kronor.
 
Toppen