Senaste nytt

One world lounge Kuala Lumpur

Schlaake

Medlem
Golden lounge i satellit byggnaden stängde för renovering den 12/10 och beräknas öppna igen den 29/1 -18. Detta gäller både business och first class lounge.
Finns som sagt en Cathay lounge i östra delen av satellitbyggnaden.
Vill man besöka en MH lounge finns en nyrenoverad (öppnade 13/10) Golden regionallounge i huvudbyggnaden. Denna stängde i maj för renovering och skulle öppna igen i början på augusti, men så blev inte fallet utan öppnade som sagt den 13/10.
Så att Golden lounge i satelliten ska öppna den 29/1 ska man nog ta med en nypa salt ännu så länge, lär nog dra ut på tiden även där.
För övrigt tycker jag first class delen har varit helt ok, besökt den många ggr de senaste åren och ser framemot nyöppning.
Var för övrigt där stängningsdagen den 12/10 det var ingen hit, champagnen var slut, endast mousserande fanns att tillgå, så det fick bli genomgående rött. Flera rätter på menyn var också slut.
 

Kricka

Medlem
Cathay Loungen i satellitterminalen är lite "kinkiga" med insläpp - mitt BA GOLD och
flyg med MAS hjälpte inte. Kanske funkar det bättre nu när MAS Golden Lounge är
stängd och alternativen är få ?
 

MartinH

Medlem
Cathay Loungen i satellitterminalen är lite "kinkiga" med insläpp - mitt BA GOLD och
flyg med MAS hjälpte inte. Kanske funkar det bättre nu när MAS Golden Lounge är
stängd och alternativen är få ?
Hmm...jag har aldrig haft det problemet. Har flugit några gånger med Malaysian inrikes och tagit mig bort till Cathays lounge i satelliten då Malaysias lounger i main terminal är torrlagda.
 

pep

Medlem
Golden lounge i satellit byggnaden stängde för renovering den 12/10 ....t.
Tak for meget præcis og udførlig information! Det vælter desværre totalt mine planer da jeg har tre nætters overnatning (over 3 trips) som jeg havde regnet med at benytte deres udmærkede slumber-rooms i First. Bare de ikke sløjfer dem..? Enig i, at First er/var udmærket og af en passende størrelse.

då Malaysias lounger i main terminal är torrlagda.
Det passer ikke! Man kan få både til gården og til gaden :) - dog ikke champagne, men sparkling!
 
Kikade på OW för att se vad de sager där, och Plaza Premium är en "First" aldrig varit på en sådan innan utan bara vanliga Plaza Premium. Denna verkar tom ja champagne och quiet rooms etc...
upload_2017-10-26_9-52-25.png


Någon som testat den?

För övrigt så listar de bara 3 lounger på Lounge access - over 600 lounges , multi destination flights
Malaysian Golden Sattelite building - Stängd som jag föstår.
Cathay Pacific - där bilderna antyder bara Cathay och Japan Airlines... ?
Plaza Premium First - se ovan

De listar inget alls I nån annan terminal, lite konstigt, eller? Om det finns en till Malaysian lounge menar jag?

Jag kommer väl att ha en 3h på flygplatsen innan departure så får väl försöka besöka de flesta och rapportera.
 

pep

Medlem
Plaza Premium ("First"?) er langt ringere end MAS-loungerne (Cathay har jeg ikke hørt om førend idag). Loungen er lille, fyldt med "alle mulige" mennesker (som køber sig adgang). Ofte skænderi ved baren da der gøres forskel på gæsterne: nogle har ret til alkohol og andre ikke. Det skal stemples på ved indgangen hvis man er berettiget (med QR på business eller med OWE ingen problem). Disse diskussioner er kedelige. Værre er det at maden er sørgelig, loungen er alt for lille, og der er et konstant ryk-ind og ryk-ud af mennesker. Bruger den kun når baren i MAS-loungerne lukker (efter kl. 22). Plaza Premium lounger kan være fantastiske - den nye i PNH er helt utrolig god efter min smag. Men netop den i KUL kan jeg ikke hænge i julegranen...

MH/MAS loungerne er åbne 24/24. Hvis der er ombygning skal du blot tage toget over i den anden terminal
 
Last edited:

pep

Medlem
Va? Då har jag sprungit fram o tebax till satelliten i onödan då. Tack :)
Du skal spørge efter det - der er ikke meget bannerføring for alkohol i Malaysia....Hvis du får en Carlsberg fjerner de dåsen omgående efter de har hældt hele øllen op for dig!
 

lillemannen

Medlem
Tyvärr finns ingen MH first lounge utan bara deras renoverade business lounge för tillfället. Jag tänkte ta vägen förbi i november men det blir nog att jag flyger direkt till HKG eller BKK istället.
 
Toppen