Senaste nytt

One World inför nya tydligare Priority-skyltar

Jacob

Medlem
Flygbolagsalliansen One World inför nu helt nya skyltar för premiumresenärer och statusresenärer. Den nya framtagna designen har One Worlds logga, ordet Priority, följt av symbolerna för Ruby, Sapphire och Emerald, beroende på vilka passagerare som har tillträde. Den nya designen som ska göra det enklare för resenärer att finna exempelvis incheckning, fast track, lounger och rätt kö vid ombordstigningen.…
 

karho

Medlem
Bra med tydlighet.

Jag kan som lekman tycka att det låter som lång tid, att man planerar att det tar ett år att byta skyltar, och det på bara 125 av 1000 flygplatser. Samma takt på resten så är jobbet klart först till midsommar 2022...
 

Jacob

Medlem
Jag kan som lekman tycka att det låter som lång tid, att man planerar att det tar ett år att byta skyltar, och det på bara 125 av 1000 flygplatser. Samma takt på resten så är jobbet klart först till midsommar 2022...
Skyteam har gjort detsamma tidigare med sitt Sky Priority-koncept som ersatte alla deras medlemsflygbolags prioritykoncept som alla såg olika ut. Vill minnas att det tog 1-2 år där också.

Jag vet inte alls vad One World tänkt sig men ser man på vad Skyteam gjorde så var det mer av ett koncept som implementerades, dvs inte bara papperskyltar i en hållare som byttes ut från en skylt till en annan utan även väggar som målades om, mattor och avgränsningsrep som byttes ut, gemensamma incheckningsområden som brandades om etc.

Blir spännande att se vad som blir av detta. Bra initiativ hur som helst.
 
Ful skylt. Ser ut att vara gjort i paint... Tacka vet jag Star Gold Track :)

gold-track-badge.jpg
 

agehall

Medlem
De envisas även att ge prioritet till Oneworld Ruby vilket gör att alla som suttit på en flight (i princip) kan ha prioritet.
 

johhenrik

Medlem
Trots dessa enkla skyltar så funkar det ju inte alltid dock... Jag visade mitt kort och pekade på skylten, men damen vägrade släppa in mig i fast-track. Jag skulle gå tillbaka till incheckning och be dem printa ett nytt boarding pass som det stod F på sa hon. :)

Jag gick till vanliga kön (där de innan sagt åt mig att gå till fast-track), som då inte ville låta mig gå där, utan hänvisade mig tillbaka. Tillslut smet jag förbi dock och det visade sig gå fortare än fast-track iaf. :)

Edit: detta var på JFK
 

Jonas C

Medlem
De envisas även att ge prioritet till Oneworld Ruby vilket gör att alla som suttit på en flight (i princip) kan ha prioritet.
Det blir nog även en del missförstånd med folk som inte orkar lägga märke till färgprickarna. Förmodligen många Ruby som kommer försöka använda fast track och priority boarding dessutom.
 
Toppen