Senaste nytt

One way Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng

agehall

Medlem
Det står på SAS hemsida att man får boka max "8 flight coupons (segments) per award" så om jag inte ens hade fått boka 3 segment så hade det varit illa!

Nej, för det var aldrig segmentgränsen som var ett problem. Det var att du tar en stor omväg som är mycket tveksamt och det gäller i princip i alla FFP.
 

rob74

Medlem
Bra info att det gick och grattis! :) Var också fundersam till hur de skulle värdera omvägen, men då vet man... Om inte annat, så agent roulette.
 

Gus

Medlem
Jag hade en backup plan efter att ha läst era varningar. Det verkade som att routingen RGN-BKK-VTE inte hade några awardplatser kvar i klass C (enligt Uniteds hemsida) så om jag inte hade fått igenom min bokning så hade jag berättat detta.
 

jumbooze

Medlem
Hmmm,
verkar få strul med Eurobonus regler som jag tolkar det så får man ha en transit i en "tredje zon" så länge den inte är dyrare
men här verkar det som Eurobonus har regler för "flyga över zoner" är det någon som vet vad de "dillar om" räknas det om man flyger över t.ex. Indien utan att landa? :confused:
Flyttar in den här då den blev OT

Jag försökte boka en Nordamerika - Asien - Pacific och fick bara ett Computers says no!
Det var inte flyga över zoner utan bara, det "gå int rejse på dette måde"!
 
Last edited:

agehall

Medlem
Mhm, så EB tycker att man bara får flyga "direkt" från US till de där destinationerna alltså? Det är ju lite jobbigt.

Testade du att få prata med någon supervisor?
 

jumbooze

Medlem
Mhm, så EB tycker att man bara får flyga "direkt" från US till de där destinationerna alltså? Det är ju lite jobbigt.

Testade du att få prata med någon supervisor?

Jag satt on hold i typ 30 minuter och fick 2 stycken callbacks dvs de ringde upp och följde upp internt och återkom.

Men att det slutade med "computer says no" och ingen regel att luta sig på är lite bleh.
Kanske ska ta huaca igen och ta en supervisor
 

Gus

Medlem
Hallå!

Det här med enkelresa inom Europa för sina eurobonuspoäng. Har jag förstått rätt att man inte får boka till en stad och ut från den staden igen på en enkelresa? Detta routing: Tbilisi-Warsawa-wien-minsk-wien-Stockholm. Den blir inte godkänd som en enkelresa? Även fast varje stopp är under 24 timmar.

Men Tbilisi-Istanbul-minsk-wien-Stockholm borde fungera väl?
 
Toppen