Senaste nytt

One way Star Alliance award med SAS EuroBonus poäng

Dr. Miles

Expert
Eller missar jag någon poäng här med dyrare zon eller liknande.

När det gäller SAS EuroBonus kan man inte flyga via dyrare zon utan att bli debiterad dyraste zonen poäng.

Europa-Nordamerika via Sydamerika eller Nordamerika-Europa via Asien är väldigt tveksamt att fungera med SAS EuroBonus. (i alla falls med mindre poäng)
 

jumbooze

Medlem
Får du routa US-Asien-EU?

Sorry, blev lite ivrig, jag har ju tänkt på 8 segment per 60% one-way tidigare men en påminnelse är aldrig fel, här vet jag inte om den är valid, tittade bara på maximering.

När det gäller SAS EuroBonus kan man inte flyga via dyrare zon utan att bli debiterad dyraste zonen poäng.

Europa-Nordamerika via Sydamerika eller Nordamerika-Europa via Asien är väldigt tveksamt att fungera med SAS EuroBonus. (i alla falls med mindre poäng)
Jag räknade med den dyrare av de två men det klart här blev jag bara lite sugen och ruttade där efter.
Sen är det väldigt synd att det ska vara så mycket skatter på EB.
 

johhenrik

Medlem
Sen är det väldigt synd att det ska vara så mycket skatter på EB.

Det är väl inte EB som avgör? Jag bokade en UA flight för en halvtimme sen, inrikes i USA enkelväg, det kostade 34Kr. Jag bokade en ARN-AMS-IAD-LAX//DFW-IAD-AMS-ARN i F med UA och SK och det kostade 1505Kr. Det var för ett par månader sen.
 

Fredrik

Medlem
Det är väl inte EB som avgör? Jag bokade en UA flight för en halvtimme sen, inrikes i USA enkelväg, det kostade 34Kr. Jag bokade en ARN-AMS-IAD-LAX//DFW-IAD-AMS-ARN i F med UA och SK och det kostade 1505Kr. Det var för ett par månader sen.

34 kronor?

Det kanske skulle ha en helt egen tråd men jag är väldigt nyfiken på när bränsletillägget triggas på EB-bonusresor. Tyvärr har jag en gnagande misstanke om att vi resenärer betalar kostnaden som SK har till operating carrier för bonusplatsen. Dvs inte för något bränsletillägg även om det är så det framställs.
 

Dr. Miles

Expert
34 kronor?

Det kanske skulle ha en helt egen tråd men jag är väldigt nyfiken på när bränsletillägget triggas på EB-bonusresor. Tyvärr har jag en gnagande misstanke om att vi resenärer betalar kostnaden som SK har till operating carrier för bonusplatsen. Dvs inte för något bränsletillägg även om det är så det framställs.

OT svar.
Man behöver inte betala bränsletillägg för resa inom USA (oavsett flygbolag).

5. Flyga USA inrikes
Man behöver inte betala bränsletillägg på inrikesflyg inom USA.
6919d1335729407-tips-smart-saett-att-undvika-braensletillaegg-pa-bonusresor-star-alliance-usa.jpg

http://www.businessclass.se/star-al...nsletillaegg-pa-bonusresor-star-alliance.html

OT av OT svar: antalet stjärnor på flaggan stämmer inte men det är inte jag som är ansvarig...
 

agehall

Medlem
Nu har jag inte stenkoll på rutterna i regionen, men risken är att du inte får igenom det där när RGN-BKK-VTE vore mer direkt. EB brukar ha bättre koll än USDM & Co... (Fast det skadar inte att försöka)
 

A380*G

Medlem
Är ganska övertygad om att det inte går, de kommer garanterat routa dig via BKK istället. Skulle du få igenom det grattis och låt oss veta.
 

Gus

Medlem
Nu har jag inte stenkoll på rutterna i regionen, men risken är att du inte får igenom det där när RGN-BKK-VTE vore mer direkt. EB brukar ha bättre koll än USDM & Co... (Fast det skadar inte att försöka)

Är ganska övertygad om att det inte går, de kommer garanterat routa dig via BKK istället. Skulle du få igenom det grattis och låt oss veta.

Det gick. http://www.businessclass.se/forum/s...awardresa-med-eurobonuspoaeng-ett-skaemt.html

Det står på SAS hemsida att man får boka max "8 flight coupons (segments) per award" så om jag inte ens hade fått boka 3 segment så hade det varit illa!
 
Toppen