Senaste nytt

Omvandla resecheck till kontanter?

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Ska kolla om vi kan hitta någon sammanställning över detta... återkommer!!



Vart kan man läsa om sådana vouchers och kompensation? Finns det någon guide eller tips om op-ups och liknande med SkyTeam?
Jag har på senaste resor märkt att det var helt fullt på planet och man får inte så bra platser typ i mitten eller nära stora grupper som gärna konverserar under hela resan. Skulle gärna ta ett senare flight med bättre placering och om man får en bump-up eller någon voucher då är det ju bara bra.
Är det bättre att komma fram till gate disken eller check-in disken? Innan boardingen startar eller vänta tills halva folket har gått?
Antar att det är större chans med Elite Plus status än Elite eller ingen alls.
 

Gnopps

Medlem
Tack!
Det finns ju svaret i tråden om när det är aktuellt. Det vore bra nu att veta hur får vi veta om det är ett läge att ställa upp som en volontär. Nu när sommaren närmar sig det kommer bli fler flyg som är överbokade.
Enligt EU-reglerna är flygbolag skyldiga att leta efter frivilliga innan de tar någons plats mot dennes vilja, i verkligheten sker så sällan. Vill du vara frivillig lönar det sig generellt att säga till vid incheck och gate. Se dock till att inte acceptera vad som helst, det är du som hjälper flygbolaget.

Angående uppgraderingar är jag fel person att svara. Trots att jag alltid reser i propra kläder har jag på omkring 25 flygningar som guldkortsinnehavare med AF/KL/DL över Atlanten aldrig blivit uppgraderad.
 

agehall

Medlem
Jag har inte heller sett till någon opup på mina skyteam flighter med AF/KLM. Hade kanske haft en chans häromveckan, men jag ville inte chansa, så jag betalade miles istället.

Jag tror det ska till en översåld economy innan någon flyttas upp, och då är det nog många saker, inklusive status och slump, som avgör vem som får en opup. Själv har jag slutat hoppas, oavsett om jag flyger *A eller ST.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej igen!
Har sökt svar med ej funnit något i skrift när det gäller våra egna hemsidor, så det jag tidigare skrivit är den info vi har. Mer detaljer men dock på generell basis kan ju hittas här Passagerarnas rättigheter - Transportstyrelsen
hälsn Karin



Tack!
Det finns ju svaret i tråden om när det är aktuellt. Det vore bra nu att veta hur får vi veta om det är ett läge att ställa upp som en volontär. Nu när sommaren närmar sig det kommer bli fler flyg som är överbokade.
 
Toppen