Senaste nytt

Omröstning: Vilken är din favoritallians?

Din favoritallians?


  • Total voters
    94
  • Poll closed .

Dr. Miles

Expert
Andra anledning varför jag gillar Star Alliance är, att det är lättare att kolla award stolar online. (Tack vare ANA)
oneworld är okej på den punkten, med hjälp av British Airways webbsida.

Men att kolla award stolar inom Skyteam är en plåga...
Deltas webbsida är något som går bakåt evolution(Det har varit mycket bättre när det var Northwest Airlines).
FlyingBlue(Air France/KLM)s webbsida är så buggig så att min webbläsare krashar efter 5-6 sökningar.
 
Last edited:

JensE

Medlem
Röstade på Star eftersom jag i princip bara flugit med dom de senaste 10 åren.
Men blir som sagt ett test med BA och Oneworld i Januari och då tycker jag kanske annorlunda :confused:
 

agehall

Medlem
För att ge lite hands-up till Skyteam (som ännu inte fått en röst) måste jag säga att efter 18 segment med dem så här långt i år är det den allians som faktiskt gett mig bäst recognition som guld. Jag har flera gånger, på flera flygbolag, haft flygvärdinnor som kommit fram för att hälsa och talat om att de uppskattar att ha mig ombord som Elite Plus. Kanske inte det som avgör bäst eller sämst, men en trevlig gest. Det är ganska sällsynt på Star Alliance tycker jag.

Lite OT, men vilka bolag inom ST har du noterat detta på? KLM kan ibland antyda att man har någon form av status, men AF verkar inte bry sig ett smack.
 

Jacob

Medlem
Lite OT, men vilka bolag inom ST har du noterat detta på? KLM kan ibland antyda att man har någon form av status, men AF verkar inte bry sig ett smack.
KLM flera gånger, "We are very pleased to have you onbord as a valued Gold Elite Plus", hur mycket tydligare kan det bli? Även Aeroflot, samma tydlighet, och faktiskt även Air France (om än liten omfattning med passagerarmanifestet i handen).
 
*A har min röst på grund av räckvidden och de flygbolag som är med. Dock så verkar BA riktigt bra och hade OW haft bättre flygtäthet från GOT så hade man kanske flugit med dem. AF har jag inte mycket till övers för som flygbolag så därmed är Skyteam sist.
 

Kricka

Medlem
Håller med bl à Bonden om att Star passar mitt flygmönster bäst. Närmast hjärtat är
dock alltid BA med utmärkta lounger. LH verkar ha en charmoffensiv just nu för sina
Senatormedlemmar då jag förra veckan fick amenity-kit från C-klass när jag flög t/r
över Atlanten i Economy.
 

Dr. Miles

Expert
Ur kvalitetssynvinkel har oneworld stor andel av kvalitetsflygbolag.

British Airways, Cathay Pacific, Dragonair, Japan Airlines, LAN, Qantas... De är riktigt bra.
 

Concorde

Founding Member
OneWorld för mig. Som AHO var inne på gott om kvalitetsbolag. Från LHR finns i princip direkt flighter på OW till alla viktiga destinationer i hela världen. Extremt starka till USA/Kanada/Central&Sydamerika samt Afrika och Mellanöstern. Asien på BA/CX/JAL/QF. Dock finns också HEL med Finnair en timme från ARN med direkt flyg till Asien som ju sparar flera timmar mot LHR eller kontinenten.

Sapphire (motsvarande Star Silver) ger lounge access på hela alliansen oavsett bolag. Jag upplever som att jag får mycket mer valuta för pengarna.
 

agehall

Medlem
KLM flera gånger, "We are very pleased to have you onbord as a valued Gold Elite Plus", hur mycket tydligare kan det bli? Även Aeroflot, samma tydlighet, och faktiskt även Air France (om än liten omfattning med passagerarmanifestet i handen).

DSM. Det är nog helt enkelt så att hela SkyTeam ogillar mig. Får väl se om det ändras när jag når platinum. Bara 10k miles kvar nu, så det borde hinna ordna sig.
 
Toppen