Senaste nytt

Omröstning: Flyger du troligare SAS med nya kabinerna?

Är det mer troligt att du väljer SAS efter att kabinerna uppgraderats?


  • Total voters
    137
  • Poll closed .

Axelzon

Medlem
Neutralt, känns naturligt att fortsätta med SAS eftersom de ger kortast resväg då de är de enda som flyger direkt Shanghai-Köpenhamn.. Dock skall det bli otroligt skönt att slippa all irritation på trasiga AVOD´s, Stolar etc.. när 340 parken blivit uppgraderad.
 

HCW

Medlem
För direkt till USA är det same same. För resor som ändå kräver byte i Köpenhamn tycker jag att detta är mycket positivt.
 

OnlyAFool

Medlem
Direktflyg + den nya kabinen gör SAS till ett mycket intressantare alternativ än tidigare. Men även vid byte på cph känns det troligare att jag väljer SAS. Dock är det ju en viss osäkert så fort det blir byte av flygplan. Då är det inte så kul att få den gamla kabinen :(
 

Ricci

Medlem
Något mindre troligt,

Positiva är ny kabin och servicekoncept (som enligt CC tar ca: 30 min längre tid.)
Det negativa är att man tar bort 1 CC på flighterna (till USA) och det mest avgörande att SAS har bestämt sig att prisa ut sig totalt gällande långlinjer från CPH och C-klass. För har alltid SAS försvarat sig att man tar ut ett högre pris när man har direktlinje vilket också är gängse, men med den nya linjen till HKG ligger fortfarande det högre priset kvar från CPH......

Då mina flesta long haul flights går till Sydostasien är inte SAS ett alternativ för mig....
 

Voyageur

Medlem
Får nog lägga mig -neutral på frågan. Kul att SAS äntligen är med på 2010 talet och produkten känns onekligen trevlig. Tyvärr återstår förvirrande policys, kabinpersonal som inte alltid är direkt muntra samt serveringen där gastronomin är långt ifrån top! Kombinerat med dyra C-biljetter finns det billigare och tyvärr bättre alternativ med bättre dedtinationsutbud.
 

mha321

Medlem
Absolut mer troligt på direktlinerna från ARN. Via CPH blir det nog också mer troligt än tidigare, men där finns det fortfarande alternativt. Men då de nya SAS-kabinerna har den bästa hårdvaran av någon europa/us-carrier jag provat de senaste åren (swiss, lufthansas nya, etc), så är det nog rätt stor chans där med.

Med gamla kabinen så var det inte en chans på något annat än direktflyg, så nog är det en ökning av sannolikheten.

Ännu mer troligt på EuroBonus-biljetter pga skatterna.
 

robban-

Medlem
Helt klart troligare att jag åker SAS (longhaul) efter uppgradering. Det är kanske inte större chans att jag väljer SAS hellre än något annat bolag, däremot var det troligare att jag valde ett annat bolag före SAS förut. Således är det alltså troligare att det blir mer SAS framöver :)
 

Jaws

Medlem
Vi ska definitivt prova C på Nordamerika när vi kan vara säkra på att få nya kabinen* annars så funkar Frankfurt med sina trevliga lounger alldeles utmärkt! Jag ser SAS som ett direktkomplement på New York* och Chicago* men att åka över CPH isf FRA LH F är inte en nagelbitare direkt...:D
 
Toppen