Senaste nytt

Omkörd i EBG-racet

Igorius

Medlem
Gjorde häromdagen en förbryllande upptäckt.

Undertecknad (som – needless to say – förstås är mer eller mindre besatt av resande och poängintjäning) kommer enligt plan att uppnå EBG (på poäng) alldeles vid årsskiftet. Sambon, som bara är måttligt intresserad men ändå (på min inrådan) sedan något år tillbaka tänker mer i banor om poängintjäning, har liksom jag varit EBS ett tag.

Av någon anledning hade vi båda två för oss att sambons kvalifikationsår löpte från och med september. Bra, tyckte jag – eftersom hon just fått ett nytt jobb som innebär inrikes veckopendling så skulle EBG uppnås även för hennes del så småningom (om inte annat baserat på segment mellan ARN och GOT). Döm om min förvåning när jag efter visst tjat lyckades övertyga henne om att bästa sättet att tillbringa en lördagsförmiddag är att surfa runt på hennes EB-konto, och upptäckte (i) att sambons kvalifikationsår minsann löper ut den sista november; och (ii) att hon för närvarande – efter avdrag för några resor i oktober som redan bokats – bara saknar drygt 4 000 poäng för att plocka hem den åtråvärda EBG-titeln innan november månads utgång. Ett par ytterligare t&r ARN-GOT i november för hennes del och kanske någon intra-EU-resa på det, och hon har alltså EBG på plats.

Sambon slår mig således med en månad i EBG-racet (om jag inte gör någon drastisk MR). Hade aldrig trott att det skulle bli hon som gästar in mig i loungen vid kommande gemensamma resor under december månad. Lite snopet för min del (viss stolthet har man förstås, i vart fall när det gäller viktiga saker som EB-status), men förstås en väldigt positiv överraskning!

Någon annan som blivit ”omkörd” av nära och kära?
 
Toppen