Ombordpersonalen sprayade kabinen innan start från Hong Kong. Varför?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av AABack2ARN, 8 Januari 2015.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innan start med British Airways från HKG häromdagen gick två ur ombordpersonalen och sprayade. De sprayade var sin gång med något ur gula sprayburkar.

Någon som vet varför? Cathay gör det inte på sina flygningar - eller har de det inbyggt i ventilationssystemet på något annat sätt?

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Det er mod insekter, jeg kender dog ikke kriterierne for hvornår der skal / ikke skal sprayes.

- Jeg tror faktisk der findes en ganske lang tråd netop om dette, men min search-Fu er desværre ikke så god i dag..

3. Som @Christian R skriver, det är nog mot insekter. Mycket vanligt på flygningarna till/från Asien eller Australien/Nya Zeeland.

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Antog också att det var mot insekter. Luktade ganska skarpt i kanske 10 sekunder.

Men hur löser Cathay det? Eller är det olika för olika bolag vilka kraven är?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Olika bolag verkar ha lite olika policy utöver internationella krav. Tex noterade jag att Malaysian inte tycker att kryp kan åka förstaklass då de inte sprayade F-kabinen.

Pho gillar detta.
  7. Air Seychelles gör detta såväl vid start inboynd och outbound ;) luktar lite floralt

8. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    För många år sedan flög jag med British Airways JNB -> LHR och då sprayades kabinen innan avgång ...

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hawaiian Airlines har något som sprayas genom ventilationssystemet - tror att det har med bananflugor att göra. Men jag undrar hur effektivt det blir att gå i rask takt genom kabinen med en burk sparyandes upp i taket..?

10. Sitter inte recirkulationsinsuget uppe emot taket?

Christian R och AABack2ARN gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!