"Försvunnen" bokning hos SAS/Thai...
Hej!
Min första fråga här på forumet och hoppas att jag lägger den rätt. Jag har bokat flygbiljetter 26/12 sträckan Sto-Hkt åt mig och min familj, SK8633. Den flygs dock av Thai. Bokade i slutet av juli via Flygstolen.se , betalade 22/7 och fick 23/7 ett mejl från dem med biljetterna där allt stämde. Igår när jag av en annan anledning gick in på SAS sida och fick för mig att ta fram biljetten där stod dock nåt helt annat. Vi är nu inbokade på Sto-Cph-Bkk-Hkt och bara väntelistade på direktflighten.
Ringde till Flygstolen och fick efter lång telefonkö svaret att det var ett kommunikationsfel mellan SAS och Thai som gjorde att det såg konstigt ut i bokningen på SAS sida men att allt var som det skulle med reservation för att man aldrig är garanterad att få åka med en specifik flight eftersom ändringar alltid kan uppstå, men om det skulle råka hända så blir vi förstås informerade i god tid. (??)
Kände mig inte så övertygad så jag ringde till SAS. Där var man ganska nonchalant och sa förvisso att det verkade konstigt men hänvisade till att det är Thai som äger flighten (och problemet). Så jag ringde alltså Thai. Där berättade man att det i historiken på vår bokning går att se att SAS telefonbokning den 9 september tog bort vår bokning på direktflighten och la om den till den nu bekräftade. De talade oxå om att direktflyget är helt fullbokat och att bokningen är utom deras kontroll och hänvisade oss tillbaka till Flygstolen.
Nytt samtal till Flygstolen med ett antal nya frågor. Fick nu till svar att SAS har spärrat möjligheten för Flygstolen att ändra något i denna bokning då de själva håller på att försöka lösa problemet som (åter igen) ska handla om ett tekniskt fel mellan SAS och Thai. Enligt Flygstolen har deras tidtabellsavdelning varit i kontakt med SAS både den 26/9 och 21/10 utan att ha fått någon mer information. Enligt Flygstolen berörs ca 100 passagerare av detta.
I ett nytt samtal med SAS bekräftas INTE detta utan hela ansvaret läggs på Thai och man säger nu att dessa har haft någon form av systemkrasch där alla SAS bokningar på denna flight försvunnit och att Thai "reservbokat" oss på den längre flighten i väntan på att lägga tillbaka oss på ursprungsflighten igen. De tycker att vi ska vänta två veckor för att se om det "löser" sig.
Jag tycker att det låter mycket märkligt och får heller inte datum och information att gå ihop. Hemresan är korrekt, kan tilläggas. Biljetten är fullbetald och som sagt utställd på ursprungsresan redan i juli. Är vi lurade? Av vem isåfall? Till vem ska nästa samtal gå på måndag? Känner mig frustrerad av att inte få några svar och att bli bollad fram och tillbaka. Vi reser med småbarn och det är stor skillnad mellan att flyga direkt eller ha två mellanlandningar, det var ju liksom det som var poängen när vi valde att boka och betala för ett direktflyg. Är det någon av er kunniga som har en aning om vad som gäller?