Senaste nytt

Ombokningsproblem med SAS till Thailand över jul/nyår

Kebalibre

Medlem
NEJ. Dra inte in SAS i det här. Gearing har en motpart och det är Ticket. SAS har lika lite med det här att göra som Statoil har att göra med att någon får punktering på E4:an. Det kommer bara att ställa till det.

Jag blev tex utan problem ombokad från en flight i Economy Extra till SAS Plus. (Visserligen en awardbiljett, men ändå) Det måste finnas mer anledningar till detta än att SAS gjorde om servicekoncepten. Har det blivit någon flight inställd? Isåfall talar ju EU261/2004 om vad som gäller. (I det här fallet pengarna tillbaka eller ombokning)
Otydligt formulerat men det jag menade är att gaering ska kräva det av Ticket för att sätta press på dom. SAS kommer inte göra det eftersom ansvaret ligger hos Ticket som sålt biljetten.
 

agehall

Medlem
Men varför skulle SAS kontakta gearing? Det är liksom irrelevant. Ticket är de enda som Gearing ska prata med om problemet och de är de som ska fixa det. Här är återigen ett exempel på varför man inte ska ha med resebyråer att göra - det blir bara ett lager till mellan flygbolaget och dig som kund, vilket ställer till problem.
 
Men varför skulle SAS kontakta gearing? Det är liksom irrelevant. Ticket är de enda som Gearing ska prata med om problemet och de är de som ska fixa det. Här är återigen ett exempel på varför man inte ska ha med resebyråer att göra - det blir bara ett lager till mellan flygbolaget och dig som kund, vilket ställer till problem.
Det första och ända du skall göra än så länge är att gå ner till kontoret och begär kopia på biljett Nr skall börja med 117- som Dr Miles skrev därefter kan du kan återkomma till BC om inte någon annan redan har lösningen. Här gäller inte 14dg eftersom bokat flyg inte är ändrat eller inställt.
 

Kebalibre

Medlem
Men varför skulle SAS kontakta gearing? Det är liksom irrelevant. Ticket är de enda som Gearing ska prata med om problemet och de är de som ska fixa det. Här är återigen ett exempel på varför man inte ska ha med resebyråer att göra - det blir bara ett lager till mellan flygbolaget och dig som kund, vilket ställer till problem.
Nu läste du nog inte vad jag skrev.
 

adhoc76

Medlem
Agehall har helt rätt.... Det avtal du har (biljettköpet) gäller med Ticket, inte med SAS... Ticket har trasslat till det på nåt sätt. Förmodligen genom att ställa ut biljetterna för sent och antagligen har de sålt fler biljetter än vad SAS har tillgång till på Thai... Det är Ticket som ska lösa det problemet. Som jag uppfattar det så är det väl det Ticket försöker göra.... Du har rätt att få pengarna tillbaka - men då blir det väl kanske ingen Thailands-resa?
 

Knucket

Medlem
Kan helt enkelt vara Thai som gjort sig här. Överbokning eller liknande och skickar UN (ingen plats) tillbaka till resebyrån? Nu försöker Ticket tillsammans med SAS ordna upp det hela.
 
Agehall har helt rätt.... Det avtal du har (biljettköpet) gäller med Ticket, inte med SAS... Ticket har trasslat till det på nåt sätt. Förmodligen genom att ställa ut biljetterna för sent och antagligen har de sålt fler biljetter än vad SAS har tillgång till på Thai... Det är Ticket som ska lösa det problemet. Som jag uppfattar det så är det väl det Ticket försöker göra.... Du har rätt att få pengarna tillbaka - men då blir det väl kanske ingen Thailands-resa?

Det du skriver adhoc76 (känns som OG) är vad jag ox tror, MEN är det inte bättre att Ticket uppgraderar annars får säker familjen ingen semester. Ticket köper pre-payed tickets/stolar av SAS och nu var dom slut och SAS och Thai har ox slut. Vi väntar och ser om det finns ticket No.
 
Toppen