Omboknings- och avbokningsregler av bonusresor med Aegean Miles+Bonus miles

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 1 Mars 2016.

1. Det finns ingen tråd om detta så jag startar en så att det blir lättare att hitta informationen. :)

Aegean Miles+Bonus erbjuder ganska generösa omboknings- & avbokningsvillkor gällande bonusresor med Star Alliance flygbolag.

Ombokning är tillåten fram till 30 minuter före avgång och det kostar 20 EUR per biljett.
    Dock,
    • Man kan inte ändra routing och man kan inte heller ändra flygbolag.
    • Vill man ändra routing eller flygbolag, måste man avboka och boka nytt.
    Avbokning är tillåten fram till 30 minuter före avgång och det kostar 20 EUR per biljett.
    Källa: Miles+Bonus Terms and Conditions | Official Website | Flights to Athens

Bokning:
    Bokning av bonusresor med Star Alliance flygbolag måste ske senast 24 timmar före avresa.
    Alltså det går inte att boka en bonusresa med avgång samma dag.

Telefonnummer för bokning av bonusresor: +30-210-6261000

Last edited: 9 Mars 2016
  2. Swisser

Swisser Medlem

Bra initiativ Dr. Miles!
    De verkar ha bra villkor.
    Får man ingen rabatt på avgiften om man har kort med högre status (tex Guldkort)?
    Har de ingen "close-in fee" vid bokningar xx dagar - 24h före avresan som tex Mileage Plus (USD 75 om mindre än 21 dagar för avresan)?

3. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bokat 2 bonusresor hos dem, första gången hade jag silverkort och andra gången hade jag guldkort och båda gångerna tog de ut en avgift på 20 Euro.

4. Aegean Airlines Miles+Bonus har varken statusrabatt eller Quick issue fee.

5. Jag gjorde en bonusresabokning med Aegean Airlines Miles+Bonus miles nyligen och jag passade på att fråga några saker.

Max antal flight per enkelresa: 2 (två) flighter, punkt slut.
    Stopover: nej

Ombokning:
    När det gäller ombokning, finns det extra kriterier.
    Man kan inte ändra routing och man kan inte heller ändra flygbolag.
    Vill man ändra routing eller flygbolag, måste man avboka och boka nytt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!