Senaste nytt

Ombokningar, Optiontown och hur blir det med Eurobonus? Live!

Flood

Medlem
Så, då har man sovit lite... Lufthansa höll i princip tiden. Jag kom fram till GOT 4:05 senare än den ursprungliga färdplanen med SAS.

United gav mig en ny biljett vad jag kan se, den har ett 016-nummer på färdplanen. Jag fick ett itinerary utskrivet på ett papper i boardingkortformat av UA att visa för LH som dock inte titade på det utan använde mitt EB-kort för att ta fram infon. Den ursprungliga var 017 tur och retur bokad via SAS och den jag åkte sträckan hem på var i så fall en 016 som United gav mig när de såg att jag inte skulle hinna byta från United till SAS i IAD. Men intressant nog kan jag titta på min bokning på SAS och där har SAS-flygen IAD-CPH-GOT ersatts med LH-flighterna DTW-FRA-GOT medans UA inrikes DTW-IAD ligger kvar. Rörigt...

Spontant tycker jag att SAS är de som får ersätta mig till någon grad. Biljetten är köpt av SAS och deras partner UA har fallerat. Optiontown bör inte direkt spela någon roll för mig, när jag har fått en ny biljett är det utagerat för min del och jag har en uppdaterad SAS-biljett. 261/04 bör vara tillämpligt då vi skulle hem till EU. Men, jag är ingen expert på det här... Bara spontan konsumentkänsla, man kan ju ha gått med på något knepigt i Optiontowns villkor t.ex.

Jag skall skicka in min klagan idag i alla fall, intressant att se vad det ger. Resultatet kommer ju i alla fall klart att vara en viktig framtida variabel för om man vågar använda Optiontown när det ligger med ett amerikanskt inrikesflyg (eller motsvarande) i färdplanen.
 
Last edited:
Toppen