Senaste nytt

Ombokning vid Gate

henke12

Medlem
Bumpar gammal tråd,

Jag har en Awardresa Shanghai - Singapore med Singapore Airlines i Business.

Vad tror ni chanserna är att komma med en tidigare avgång PVG-SIN på en bonusbiljett i gaten(Förutsatt att det finns plats)?
Planen är att komma fram till Singapore 2,5h tidigare
 

Dr. Miles

Expert
Bumpar gammal tråd,

Jag har en Awardresa Shanghai - Singapore med Singapore Airlines i Business.

Vad tror ni chanserna är att komma med en tidigare avgång PVG-SIN på en bonusbiljett i gaten(Förutsatt att det finns plats)?
Planen är att komma fram till Singapore 2,5h tidigare
Det är en bonusbiljett utfärdats av ett annat flygbolag (antagligen bokat med poäng från SAS EuroBonus).
Det är Singapore Airlines.
Det är deras outstation. (Så risken är stor att de använder lokal handlingsagent)
Det är Kina du reser ifrån.

Därför skulle jag säga att chansen är närmast till noll.
 

AABack2ARN

Medlem
Största chansen är väl om något senare plan är inställt eller överbokat och de behöver fria upp platser på de planen. Så jag håller med om att risken är ganska liten. Men jag skulle i alla fall fråga :)
 

Dr. Miles

Expert
Och vi pratar strikt om ombokning vid gate (som den här tråden handlar om) så är chansen faktiskt noll i och med att man inte kan boka om utrikesflyg på airside i Kina.

Man måste gå in i Kina igen, gå till landside, gå till incheckningen, boka om till en annan flight, gå genom säkerhetskontrollen, gå genom immigrationen, sedan till gaten igen.
 

jumbooze

Medlem
Inte riktigt gate men jag blev ombokad på en tidigare avgång när jag flög på en lifemiles biljett bkk-kix-hnd
I kix så gick jag till check in då vi landat tidigt och fick ett nytt boardingpass till det tidigare flyget.
Tack ANA för fin service men i Kina hade jag inte ens fått för mig att fråga ;)
 
Toppen