Senaste nytt

Ombokning vid Gate

Nemo

Medlem
Fråga! Reser du själv och inte har något incheckat kan det gå. Först kommer de troligen säga att det inte går alt kostar pengar. Avböj men säg till att om det dyker upp en öppning så finns du kvar i gaten. Precis innan boarding completed kan de då ta dig ombord utan kostnad. Har hänt mig flera gånger. Har även hänt att jag inte fått byta, och det är helt ok det med. Är EBG men fungerade även när jag var EBS. Visste inte ens om att jag kunde fråga när jag var EBB men skulle kanske kunna gå då också.
 

AndersSt

Medlem
En aning OT men ändå på samma tema...
Jag och kollegan skulle flyga hem från ARN men var rejält sena. När vi återlämnat hyrbilen och var framme vid säkerhetskontrollen var det 10 min till avgångstid. Jag föreslog att vi ändå skulle göra ett försök. Vi sprang i stort sett genom security, de var verkligen tillmötesgående där. Sprang sedan till gaten och när vi kom fram med andan i halsen är det helt tomt och gaten är stängd. En SAS-anställd lyfter luren och jag hör henne säga "Fråga kapten om han tar 2 LMC" Det dröjer några sekunder och sedan nickar hon bara mot oss, skannar våra boardingpass, pekar mot jetwayen och säger "spring!".

Håll i er nu, kabindörren var alltså redan stängd men de öppnade den igen. Vi fick tränga oss förbi en CC som stod i mittgången och höll på att fippla med flytväst och bälte. Senare var jag tvungen att fråga vad "LMC" betyder, det står för "Last Minute Change".

Till historien hör att vi inte var försenade från gaten, jag hann knappt sätta mig ner innan push back.
 

Skyraider

Medlem
Jag testade i CPH för ett tag sedan när jag var tidigt. Halvfullt plan till ARN skulle lyfta om 25 min. De kunde tänka sig att släppa på mig för 2400 DKK. Det fick bli det fulla plan jag var bokad på 1,5 h senare istället.
 

mha321

Medlem
Vad har du för status med SAS ?
Just i Köpenhamn har jag råkat ut för motsvarande två gånger åtminstone - som Diamond. Så länge biljetten är i go var det stenhårt - däremot brukar det bara mer förhandlingsbart med en plus i låg bokningsklass. Däremot har jag aldrig haft motsvarade diskussioner i Oslo..
 
Blev ombokad vid gate i Frankfurt i höstas på väg till Arlanda med två tonåringarssöner. Vi var ute i lite för god tid och precis efter säkerhetskontrollen såg jag att SK638 skulle till att börja boarda. Jag chansade och enda frågan var om vi hade incheckat bagage men det hade vi inte. På 20 sekunder kom det tre nya boardingkort och vi hann även med prio boardning och kom hem en och en halv timma tidigare än planerat. Ibland ska man ha lite tur.... :)
 
Toppen