Senaste nytt

Ombokning av bonusresa med EuroBonus

Om det finns plats BOS-FRA så borde det gå tycker jag. LH har väl inte married segments?



Det måste vara LH för att använda FCT vad jag vet. FCL kan du dock gå till om du ankommer med LH First och ska vidare med SAS.
Han på sas lät också uppriktigt förvånad och eskalerade det till de som har kontakt med lufthansa. De ringde dit (påstod de i alla fall) men lufthansa vägrar.

Det finns alltså plats på boston - Frankfurt, problemet är Frankfurt - Köpenhamn där jag redan har biljett men den är knuten till Philadelphia - frankfurt flighten
 

agehall

Medlem
Det låter ändå som att SAS får fixa det där. Om det finns plats på BOS-FRA enligt EB så är det inte ditt problem hur de löser det, men du har rätt att boka om.

edit: Annars får väl EB ge dig en connection BOS-PHL utan extra kostnad.
 

Dr. Miles

Expert
Han på sas lät också uppriktigt förvånad och eskalerade det till de som har kontakt med lufthansa. De ringde dit (påstod de i alla fall) men lufthansa vägrar.

Det finns alltså plats på boston - Frankfurt, problemet är Frankfurt - Köpenhamn där jag redan har biljett men den är knuten till Philadelphia - frankfurt flighten

Jag vet inte om det är med Married segments att göra.
Senator skrev att Lufthansa kör numera Married segments på vanliga betalda resor så det är möjligt att Lufthansa har infört Married segments även på bonusresor.
http://www.businessclass.se/forum/f...ygbolagen-har-married-segment.html#post241736
 
Just det ja! Det hade jag glömt bort. Då kan det ju vara Married Segments som strular. :(
Det är kanske det han menar när han sa att de satt ihop (vilket många tenderar att göra efter ett giftemål..).

Då är det kört för mig antar jag? Tycker dock det är konstigt för tidigare var hemfärden new York - bryssel - Frankfurt - Köpenhamn och det gick utan problem att ändra till Philadelphia - frankfurt - Köpenhamn...
 

Senator

Moderator
Married Segments finns även på poängresor, så när SAS säger att Lufthansa behöver öppna upp (termen är "Divorce segments") så stämmer detta. Vad jag uppfattar från mina samtal med Lufthansas kompetenta agenter i Tyskland är det svårt att göra detta.

Sedan förstår jag att detta kan leda till missuppfattningar och missinformation.

Så ordet "rättigheter" är svårt i sammanhangen..
 
Married Segments finns även på poängresor, så när SAS säger att Lufthansa behöver öppna upp (termen är "Divorce segments") så stämmer detta. Vad jag uppfattar från mina samtal med Lufthansas kompetenta agenter i Tyskland är det svårt att göra detta.

Sedan förstår jag att detta kan leda till missuppfattningar och missinformation.

Så ordet "rättigheter" är svårt i sammanhangen..
Så detta är något som kan ske när som helst? För Bryssel - Frankfurt - Köpenhamn var ju inte married men så fort det blev Philadelphia - Frankfurt - Köpenhamn (samma frankfurt - Köpenhamn som tidigare)?

Rättigheter var väl ett ord som jag använde för jag hittade inget bättre. Frågan är vad jag kan göra åt det. Det verkar ju som ingenting... Jag får se om SAS kan fixa awardplatser på egen metall Frankfurt - Köpenhamn
 

Jacob

Medlem
Om det bara handlar om att ta sig den lilla biten mellan Frankfurt och Köpenhamn måste det väl finnas massor med andra alternativ att titta på med en mellanlandning, exempelvis Zürich/Geneve/Wien/Warszawa/Bryssel/Hamburg/Düsseldorf/Berlin etc.

Eller boka Boston-Frankfurt enbart och köp en betald biljett sista biten om det inte går att få ihop på annat sätt.
 
Om det bara handlar om att ta sig den lilla biten mellan Frankfurt och Köpenhamn måste det väl finnas massor med andra alternativ att titta på med en mellanlandning, exempelvis Zürich/Geneve/Wien/Warszawa/Bryssel/Hamburg/Düsseldorf/Berlin etc.

Eller boka Boston-Frankfurt enbart och köp en betald biljett sista biten om det inte går att få ihop på annat sätt.
Är svårt att hitta till cph från några av de du räknar upp, men där finns några ställen det finna på. Jag återkommer i em hur det gått (nu på tåget).

Tack för all hjälp och förklaringar!
 

palmen

Moderator
Jag håller på med exakt samma sak och försöker ändra min bokning, LH säger nej när SAS försöker göra ändringen. Agenten jag pratade med igår sa att det var married segments.
Nu har jag en ny bokning som de ska försöka ställa ut åt mig, väntar på att få samtal från dom om detta.
Var problem att hitta hemresa från FRA, alla resor de försökte boka via LH blev satta som Waitlisted och inte confirmed, vi testade 4-5 olika routings på FRA-XXX-ARN men blev samma fel hela tiden.
 
Toppen