Ombokad till Finnair

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fmansson, 23 Juli 2014.

1. fmansson

fmansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle förra veckan flyga HEL-ARN-TLL. Anledningen var dels priset men även att det skulle bli lite intjäning pa poängkontot i jakten pa Diamondstatus och sen var enkelbiljetten med Finnair HEL-TLL valdigt dyr.

Kom till HEL och skulle checka in och blev erbjuden att bli ombokad pa direktflighten med Finnair da flighten till ARN var kraftigt overbokad. Jag tvekade en stund men nar jag nu skulle komma fram lite snabbare och fick 150 euro pa voucher sa korde jag pa det.

Har lite dalig koll men nagra poäng kan jag inte fa nu eller för HEL-ARN-TLL?

Var ersattningen rimlig pa 150 euro pa voucher?

2. Jacob

Jacob Medlem

Gråzon. Å ena sidan var det ditt egna val, vilket borde innebära nej, å andra sidan var flyget överbokat, vilket borde kunna innebära att de trots allt går med på att ge dig EuroBonuspoäng enligt ursprungliga bokningen. Testa! Inget hopplöst fall i alla fall...

150 euro låter väl helt OK när du dessutom kom fram snabbare.

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jacob: är det nyhetstorka eller har du semester? (var länge sedan jag såg dig så här aktiv i trådarna :)

4. Jacob

Jacob Medlem

Trött, förkyld och uttråkad och försöker hålla mig vaken.

5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra det! Ja alltså inte att du är trött, förkyld och uttråkad, utan att du trots det har sedvanligt engagemang! Mer Jacob till folket! :cool:

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Semester alltså. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!