Ombokad och nergraderad

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av trekker, 20 Augusti 2014.

1. trekker

trekker Medlem

Hej, nu ar det kort om tid men hjalp behovs. Jag har en flight fran HEL - LHR - MAN i CE med British Airways bokad for imorgon bitti, benet LHR - MAN har blivit installt och jag har automatiskt blivit ombokat i AY HEL - MAN i Economy. Vad gor jag?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dyker upp vid incheckningen, spelar förvånad och försöker få C på AY. Annars har du ett solklart case för att håva in EU-ersättning för nedgradering.

3. trekker

trekker Medlem

Vad for slags ersattning kan man hoppas pa? Jag utgar fran att jag ocksa ska kunna fa AVIOS och TP for ursprungsboningen.

4. Christian R

Christian R DYKWIA

Original avios og TP + 75% af hele billetens pris retur i cash (og kompensation for evt. forsinkelse?)

Udover det er @fcx forslag en fin fremgangsmåde imho.

Edit: Men hvis du får C på AY får du ingen $$ kun originale Avios og TP

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om ombokningen leder till senare ankomst borde det ge förseningsersättning. Är det förresten möjligt att få ersättning för både nedgradering och försening samtidigt?

6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns inget som emotsäger att man kan få ersättning för bägge samtidigt.

Skulle tro att det inte leder till senare ankomst i detta fall (i alla fall inte betydande så).

7. trekker

trekker Medlem

Tack för svaren. Det hela löstes vid incheckning och jag fick C. Jag kommer dessutom hem 3 timmar tidigare.

simon_says91 och 011430121 gillar detta.
  8. trekker

trekker Medlem

C med Finnair mellan HEL och MAN i en 2+2 Embraer ar inte mycket att hanga i julgranen nar man inte far satet bredvid tomt. Den stortsa anledningen till att boka business ar ju att fa mer plats och kunna sova, helt omojligt pa denna turen :(

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dubbelkolla även om du har rätt till ersättning enl EU261/2004. Det finns lite tidsgränser för när flygbolagen måste betala ersättning eller inte som du kanske inte faller inom.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!