Senaste nytt

Ombokad, now what?

Per N

Medlem
Jag ringde Amex och frågade om förseningsförsäkringen gäller fast förseningen från Arlanda är 2 timmar men sedan blir det ytterligare 3 timmar i Frankfurt. Svaret var att försäkringen gäller men haken är ju att man måste konsumera under resan. Hörde jag något om Pontus, räkmacka och Krug?
 

agehall

Medlem
Jag ringde Amex och frågade om förseningsförsäkringen gäller fast förseningen från Arlanda är 2 timmar men sedan blir det ytterligare 3 timmar i Frankfurt. Svaret var att försäkringen gäller men haken är ju att man måste konsumera under resan. Hörde jag något om Pontus, räkmacka och Krug?
Svaret kallas taxfree-butik.

Du kan ju gå och köpa dig en flaska av lämplig sort - AmEx borde inte säga något om det för det är ju fullt tänkbart att du sätter dig och dricker upp den direkt.
 

frazer

Medlem
Ingen lycka på plats heller. Man rekommenderade mig att prata med LH i MUC, men varför de skulle anstränga sig för att SK ställt ett flyg låter långsökt.
 

agehall

Medlem
Ingen lycka på plats heller. Man rekommenderade mig att prata med LH i MUC, men varför de skulle anstränga sig för att SK ställt ett flyg låter långsökt.

Så vad säger de när du hävdar dina rättigheter enl EU261/2004?

Det där är liksom inte ett OK svar av SAS - de har ställt till det och de ska fixa det. Dock är det väldigt sent att göra något åt saken nu. Jag hade nog sett till att vara på ARN ett antal timmar än normalt för att fixa med detta, men det undantar inte SAS från sitt ansvar.
 

frazer

Medlem
Tyvärr blir det dyrare än att uppgradera med pengar att ta arbetstid till att tjafsa, även om det tydligen är det som krävs.
 

agehall

Medlem
Ja, har man inte stenkoll på hur man ska göra är det inte en enkel sak att hävda sin rätt. Det räcker inte med att bara kunna reglerna, man måste även veta hur man ska argumentera för att få rätt. :(
 

gdaily

Medlem
Jag ringde Amex och frågade om förseningsförsäkringen gäller fast förseningen från Arlanda är 2 timmar men sedan blir det ytterligare 3 timmar i Frankfurt. Svaret var att försäkringen gäller men haken är ju att man måste konsumera under resan. Hörde jag något om Pontus, räkmacka och Krug?
Varför tror du det finns en butik på varje flygplats man kan köpa fina skjortor eller kaviar i?
 

WF789

Medlem
Da er jeg på plass i loungen i FRA, måtte riktignok betale €25 for å slippe inn, selv om Sas lovte at jeg hadde tilgang med min billett.
 
Toppen