Ja, men resultatet verkar ju inte bli speciellt mycket bättre när man pratar med kundtjänst. Min erfarenhet är att de har mycket större frihet att agera på flygplatserna än på kundtjänst.
Bara att instämma.
Ett lite extremt exempel är vårt inställda Panamaflyg med Lufthansa innan jul.
Höll på drygt två veckor att få rätsida på detta med Lufthansas s.k. kundtjänst. Ringde svenska, danska, engelska samt tyska nummer. Resultat totalfrustrering pga total nonchalans och oförstående. Några gånger lade de bara på när jag tog upp vårt problem.
I ren ilska bokade jag en billig biljett till Berlin.
Vänlig dam på deras kundservicedesk. Lyssnade förvånat på mina problem. Sände upp mig till loungen. Efter en timme ringde hon efter mig och allt var ordnat enligt det förslag jag tagit fram innan.
Tydligen inte så svårt bara man orkade ta tag i det.
Har f.ö liknande erfarenheter av personalen på servicedesken på Arlanda. De vill verkligen hjälpa till. Detta till skillnad hos många som gömmer sig bakom en telefon på något servicecenter och endast uppger förnamn när man frågar efter vem man talar med.