Senaste nytt

Ombokad, now what?

frazer

Medlem
Status: fick låna ett EBG-nummer av en hjälte på forumet (tack!). Blev ombokad till Premium Economy och väntar nu på nya e-tickets.

Menar du någons bonus-nummer eller telefonnummer?

Exakt samma sak hände mig, ombokad till LH ekonomi, hade Plus på SK. Fick bara ett mail direkt från Amadeus, inte hört något från SAS öht.
 

nollbit

Medlem
Menar du någons bonus-nummer eller telefonnummer?

Exakt samma sak hände mig, ombokad till LH ekonomi, hade Plus på SK. Fick bara ett mail direkt från Amadeus, inte hört något från SAS öht.
Eurobonus-nummer så jag kunde komma fram till någon att prata med. Personen jag fick det av sover nu tror jag, annars hade du säkert också fått låna det.

Riktigt irriterande beteende av SAS att boka om en klass ner...
 

frazer

Medlem
Det gjorde det! Fått biljetter och bokat sittplatser. Nu hoppas vi det löser sig för @frazer

Får försöka jaga rätt på ett EBG eller EBD-nummer då, tack för tipset!

Blev det ARN-MUC-HKG? Det ser mycket underligt ut i min bokning just nu:
sas_ombokning.PNG
 

nollbit

Medlem
Får försöka jaga rätt på ett EBG eller EBD-nummer då, tack för tipset!

Blev det ARN-MUC-HKG? Det ser mycket underligt ut i min bokning just nu:
Visa bifogad bild 52847

Ja, samma flighter som du. Min bokning på lufthansas sida innehåller båda flighterna imorgon dubblerat, en i ekonomi och den andra i premium economy, så verkar lite rörigt med ombokningarna.
 

frazer

Medlem
Ringde med ett EBD-nummer, men tyvärr kunde hon inte hjälpa mig då man gjort fel när man bokat om mig, så hon sa att bara en "supervisor" kunde fixa det här, och de jobbar inte natt. Så får gå upp tidigt och ringa imorgon bitti.
 

Per N

Medlem
Vi har samma dilemma jag och min fru. Bokade med dagens flight till Hong Kong och hem på måndag. Enbart i syfte att bli Diamond och bokade i plus så det känns drygt med ombokningen till Economy på Lufthansa. Jag ska också kontakta SAS för att se om det går att göra något åt FRA-HKG i economy
 

Per N

Medlem
Förresten, vad händer om man tex får Premium Economy med Lufthansa från Frankfurt, har man då fortfarande rätt till ersättning eller ser man då uppgraderingen som en kompensation?
 

palmen

Moderator
Förresten, vad händer om man tex får Premium Economy med Lufthansa från Frankfurt, har man då fortfarande rätt till ersättning eller ser man då uppgraderingen som en kompensation?
Du har ju bokat plus (premium economy) och om du får premium economy på lufthansa har du inte blivit nedgraderad/uppgraderad. Kommer du fram senare än planerat så utgår ersättning enligt 261/2004 vad det gäller sen ankomst.
 
Toppen