Ombokad, now what?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av nollbit, 26 Maj 2016.

  1. nollbit

    nollbit Medlem

    Hallå!

    Jag och min fru ska flyga till Hong Kong imorgon (fredag 27:e). Vi var bokade på SK963 (ARN - HKG) i Plus, men nu fick jag precis mail från SAS Ticket office med nya biljetter. Lufthansa via München, i ekonomi (Y).

    Arlanda - München: 1830 -> 2040
    München - Hong Kong: 2220 -> 1525

    Landar således åtta timmar sent.

    Biljetterna bokade med SAS Friends & Family, så de var ju snorbilliga. Men jag är ju sådär sugen på att sitta i Lufthansa ekonomi i 11 timmar.

    Är visserligen bara EBS, men kan man inte ens skälla på SAS och få dem att boka oss i premium economy?

    Förlåt för rant och tack för hjälp!
     
    Gus gillar detta.
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det skulle jag göra. Tyvärr kan du ju inte ringa till dom nu som EBS.
     
  3. Bryant

    Bryant Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Se det positiva!

    Cash!
    Poäng för SAS och Lufthansa!

    Fortfarande fri bar fast sämre benutrymme .
     
    Gus gillar detta.
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Du lär ju få fin ersättning om det blir sådär...
     
  5. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade också försökt få till Premium economy även hos Lufthansa. Annars borde det för övrigt ge ersättning för såväl försening som för nedgradering, för att se det positivt.

    Är chatten det enda som är öppet så här dags för <EBG?
     
  6. nollbit

    nollbit Medlem

    Chatten stänger samtidigt som telefonen verkar det som. Och ersättningen är vad, 75% av biljettpriset? Problemet är ju att det är typ 1500 per person på dessa biljetter :( Man misstänker ju att det är därför de bokade om oss i ekonomi.
     
  7. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Ersättning för försening är 600 EUR p p
     
    Smuffe och JohanA gillar detta.
  8. NiNE

    NiNE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är i samma sits. Frun och jag har olika bokningar då jag stannar några dagar extra pga jobb. Hon skulle åka ut fredag och hem måndag, men nu tappar vi större delen av första dagen, så det känns inte som att det är någon idé för henne att åka. Jag sitter på en betald businessbiljett och hon på en awardbiljett i business. Hur funkar det om jag bokar av hennes, får jag tillbaka poäng och skatter? Och vad kan jag förvänta mig?

    Tror att du kan ringa SAS hotline, det gäller även för ekonomibiljetter och statuslösa om avgången är inom 24 timmar. Jag sitter i telfonkö där nu sedan tjugo minuter tillbaka...
     
  9. NiNE

    NiNE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Anledningen är "short of crew", de har fastnat i HK tydligen.
     
  10. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Solklar ersättningsgrund då.
     
    Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×