NyfikenGrau
Medlem
Ja, det här är nog ett av de mest knepiga lägen jag sett på länge. Spontant så borde det vara de bolag som ni fick nya biljetter på som ska fixa er ombokning, men som sagt, det kompliceras ju av att du tekniskt sett fått dessa bokade av KLM som ses som en resebyrå.
Ja det är helt klart knepigt, men jag har också tänkt att det inte kan var *så* ovanligt - busväder->"originalflyget" ställs in->du bokas om på två andra bolag, varav minst det första naturligtvis påverkas av samma busväder och ställer in. Vad gör man då med det andra när man inte når "originalbolaget"?
LH-biljetten kan säkert vi/KLM claima eftersom vi var incheckade och flyget ställdes in, men vad 17 gör man med BA-flighten som gick som vanligt igår LHR-EDI utan oss, klass Y är väl inte så flexiblel att man kan boka om *efter* avgång..?
Hsh borde du få alla legs och miles du skulle ha fått på din ursprungliga resa. Och alla du blivit ombokad på i andra allianser.
Du menar om vi hypotetiskt kommit iväg?
Nu känns det mer som att det är 0 miles och 0 legs som väntar. Möjligen kan vi försöka kontakta LH ang. den inställda flighten för kompensation, sätta oss på ett fulflyg med Easyjet direkt till EDI här idag och åka hem som vanligt med KLM därifrån imorrn - men hur ska jag då kunna claima de två "dit-leggen" för Flying Blue, när jag bara har boardingkort till ett av dem och det flyget till på köpet ställdes in?
Edit: Har precis snackat med KLM, de verkar medgörligare än jag kunnat föreställa mig, förstår problemet helt och ska kolla möjligheterna till ombokning nu!
Last edited: