Senaste nytt

Ombokad hemresa men inte hela vägen hem

Gnagel

Medlem
Efter ny kontakt med SAS Customer Contact Center nu på morgonen så fick jag samma besked som igår, de kan inte hjälpa mig med hotellövernattning på Kastrup för "det var en annan avdelning" som hanterade sådant men kunde inte hänvisa mig dit mer än via feedbackformuläret på hemsidan. Jag förklarade att jag hade koll på mina rättigheter enligt 261/2004 men agenten hänvisade mig till att ta upp det med SAS på Kastrup när jag landat lördag kväll för att få fixat hotellrum och ny bokning till GOT.
 
Last edited:

Randy Marsh

Medlem
Så agenten bad dig alltså att ta upp frågan om ombokning med ett annat flygbolag, som du ju har rätt till, med SAS när du landat i CPH (för jag antar att du frågade om detta också)? Goddag yxskaft....
 

Gnagel

Medlem
Nja, agenten tyckte jag skulle ta det med SAS på Kastrup, inget nämndes om andra flygbolag. Hon sa bara att hon inte hade några som helst alternativ att erbjuda mig som skulle få mig hem på lördagkvällen. Hon gled smidigt undan (eller hade inte alls koll på vad det innebär) alla mina försök till att referera till mina rättigheter enligt EU-direktivet. Jag har några timmar på CPH på vägen ner och ska se om jag kan lösa något av det på plats där. Som tur är så funkar det bra att komma hem söndag förmiddag så bara jag får åtminstone min hotellnatt och mina 250 euro så är det ändå OK. Det som stör mest är SAS totala ovilja att hjälpa mig ordna upp det de ställt till med.

Jag får helt enkelt se detta som en möjlighet till övning i att slåss mot de administrativa väderkvarnarna :)
 

kangru

Medlem
Jag tycker att du skall posta på SAS Facebook en länk till denna tråden och fråga om detta är hur man hanterar sina kunder. Sedan skulle jag också mailat till lämplig instans på SAS (VD eller liknande) för att fråga om detta är hur SAS avser att hantera sina kunder.
 

Chrille

Medlem
Som tur är så funkar det bra att komma hem söndag förmiddag så bara jag får åtminstone min hotellnatt och mina 250 euro så är det ändå OK.

Det är för det mesta ett gissel att drabbas av inställda flyg och omplaneringar. Men om detta går vägen så får du en planerad övernattning i Köpenhamn och tillräckligt med fickpengar för göra en helkväll på stan. GO SAS! ;)
 

Alx

Medlem
Det är för det mesta ett gissel att drabbas av inställda flyg och omplaneringar.

Visst är det alltid bäst om det blir rätt från början. Men min upplevelse är att andra flygbolag hanterar "inställda"/omplaneringar mycket smidigt och på ett bra sätt för mig som resenär. SAS verkar gå från klarhet till klarhet med att man vill positionera sig bland LCC.

Nu är det snart bara incheckat bagage som skiljer SAS och LCC åt. Kundbemötandet verkar ju vara ungefär detsamma sedan en tid tillbaka.
 

Chrille

Medlem
Visst är det alltid bäst om det blir rätt från början. Men min upplevelse är att andra flygbolag hanterar "inställda"/omplaneringar mycket smidigt och på ett bra sätt för mig som resenär. SAS verkar gå från klarhet till klarhet med att man vill positionera sig bland LCC.

Nu är det snart bara incheckat bagage som skiljer SAS och LCC åt. Kundbemötandet verkar ju vara ungefär detsamma sedan en tid tillbaka.

Jag tycker också att SAS förhållningssätt lämnar en hel del övrigt att önska i det här fallet. Men om du med LCC menar Ryan & Co så tycker jag nog ändå att det finns olika grader i helvetet. SAS är inte på samma nivå, generellt.
 

fleetheseen

Medlem
Efter ny kontakt med SAS Customer Contact Center nu på morgonen så fick jag samma besked som igår, de kan inte hjälpa mig med hotellövernattning på Kastrup för "det var en annan avdelning" som hanterade sådant men kunde inte hänvisa mig dit mer än via feedbackformuläret på hemsidan. Jag förklarade att jag hade koll på mina rättigheter enligt 261/2004 men agenten hänvisade mig till att ta upp det med SAS på Kastrup när jag landat lördag kväll för att få fixat hotellrum och ny bokning till GOT.

Jag väntar med spänning på hur SAS löser detta... Gör om - Gör rätt SAS!
 
Toppen