Senaste nytt

Ombokad - Avios/TP-intjäning enligt ursprunglig bokning?

Adamsson

Medlem
Hej vänner! Har försökt hitta information om detta utan framgång - har dock för mig att jag läst om liknande situationer i någon tråd, någonstans här inne.

För två veckor sedan flög jag Stockholm-Köpenhamn via Helsingfors med Finnair, tur- och retur. Jag valde att flyga med Finnair dels för tjäna TP och Avios samt dels för att testa Finnair för första gången. När jag på hemresan checkat in och rullat in airside i Köpenhamn fick jag information om att flighten mellan Köpenhamn och Helsingfors blivit inställd och att jag blivit ombokad till en SAS-flight direkt till Stockholm.

Nu till min fråga - Borde jag inte få Avios och TP enligt min ursprungliga bokning även om jag blev ombokad till SAS?
Jag valde att boka i Finnairs Full fare Economy bokningsklass T för att få 100% Avios och fler TP, så det känns lagom surt när jag ser att jag bara fått Avios/TP för de två flighterna till Köpenhamn.
 

Kricka

Medlem
Jag har råkat ut för liknande problem men då var det BA som ställde in och bokade mig på
Swiss. Fick M&M miles för Swissflighten men klagade hos BA och fick då även avios.
Buss på dom bara..!
 

Homer

Medlem
Jag har råkat ut för liknande problem men då var det BA som ställde in och bokade mig på
Swiss. Fick M&M miles för Swissflighten men klagade hos BA och fick då även avios.
Buss på dom bara..!

Ja, det där är ju ett solklart fall, men Adamsson säger ju att han flugit med Finnair (med AY code?)
och vill att BAEC ska ge honom Avios.
 

tourist

Medlem
EuroBonus ger poäng för bokade men ofrivilligt oflugna sträckor endast när det gäller SAS-flyg, inte för Star-partner... Men som Senator säger, frågan är gratis. Och efterregistrera SAS-sträckan!
 
Toppen