Senaste nytt

Om ni fick välja mellan Air Berlin eller Norwegian?

Kebalibre

Medlem
I ditt fall är ju tveklöst Norwegian bekvämast eftersom det är direktflyg, men annars kan jag absolut inte hålla med om att DY och AB är likvärdiga. AB bjuder ju till skillnad från DY (eller SAS!) på tilltugg/mat oavsett resans längd.
Jag har bara flugit sträckorna ARN-TXL-ARN och PMI-IBZ-PMI med AB. Det som erbjudits då är ett glas juice och en knäckebrödsmacka, PMI-IBZ bara en chokladbit (förmodligen pga tidsbrist). Förutom att DY flyger direkt till BCN så är ju AB nästan dubbelt så dyra, det blir många knäckebrödsmackor det.
 

NyfikenGrau

Medlem
Bagage ingår ju också på AB, men inte på DY.

Men visst, mackor och bagage kan ju inte i sig motivera prisskillnaden rationellt sett, men å andra sidan skulle ju sådant "rationellt tänk" innebära att ingen skulle överväga att betala för exempelvis business class. Flexibla biljetter möjligen, men inte standarden i sig.
 

Jonas C

Medlem
Om du redan har BA Silver så är nog valet ganska enkelt. Air Berlin. Annars känns det ju lite bortslösat att ha status och inte använda den…
 
Tycker Swiss funkar mycket bra och har oftast bra priser. Jag flyger helst via dom mellan BCN - CPH och routas då igenom antingen GVA eller ZRH. Båda två är trevliga flygplatser med snabba transfers. Har man tid över så är ju GVA ett bra alternativ då de bjuder på gratis tågresa in till centrum (10 minuter bort).

Tjänar mellan 250 och 1500 M&M poäng beroende på vilken economy class du åker med.
 
Jag som ofta flyger med familj skulle säga att direktflyget med DY är det som gäller. Ser framför mig försenad inkommande flight och missad connection osv osv. Har haft en del strul på mina senaste flighter så jag bokar så enkelt som möjligt numera.
 

agehall

Medlem
AB alla dagar i veckan. Möjligen BA. Anledningen är helt enkelt att jag undviker bolag utanför allianser om det öht går.
 

Timotey

Medlem
Haha undrar om du blir något klokare då du fått så många olika bud. Personligen hade jag valt AB just som Agehall säger för att de är med i allians.
 

Dr. Miles

Expert
Om det hade varit intra-Asien med bättre flygbolag skulle jag ta omväg men inom Europa väljer jag nog direktflyg, dessutom är direktflyget billiare än connection flight blir det enkel match.
 

Adamsson

Medlem
Jag skulle tveklöst ta Air Berlin för den roliga routingen, för TP:sen och för att du får flyga via TXL som (kanske?) kommer att stänga. :)
 

gdaily

Medlem
Har flugit med Norwegian flera gånger, absolut inget fel på dom, även om det var korta resor. Det smärtar en flygpoängssamlare att inte få några miles, men till och med jag väljer ett billigt direktflyg före en hotellövernattning eller två extra stopp...
 
Toppen