Senaste nytt

Om ni fick välja mellan Air Berlin eller Norwegian?

kangru

Medlem
Jag har använt AB en hel del när jag bodde i Berlin. Rent generellt så skulle jag anse att AB ligger ett litet snäpp över DY men de är relativt likvärdiga och båda acceptabla att flyga med.
 

Kebalibre

Medlem
Har inte flugit med DY, men har flugit med både BA och AB och kan säga att det inte är värt att lägga mellanskillnaden på BA då dem inte är så överdrivet bättre än AB.
Har du dessutom inte besökt TXL kan den vara värt att göra det då dem ska stänga ner den flygplatsen 2014 om det inte blir fler förseningar med BER.
AB 's "barack" på TXL är inte mycket att se, den undviker man väl snarare.
 

Palazzi

Medlem
Likvärdiga bolag, och ett rejält övertag prismässigt för DY...

Jag gillar ju direktflyg (nu svär jag i kyrkan) så för mig hade valet varit givet
 

Mickey

Medlem
Att dom har sämre seat pitch än Ryanair får mig att börja fundera.
Visserligen har jag överlevt X antal Ryanair flygningar ner till BCN så det är väl inga problem egentligen men man har ju blivit lite kräsen..

AB har stolar med smal stolsrygg så man får ett hyfsat bra benutrymme. Är själv 190 lång och hade inga problem alls med benutrymmet.
 

Roger J

Medlem
Air Berlin är ju i alla fall ett riktigt nätverksbolag. Tycker valet är enkelt. Tänk på poängen! Och om tiden inte spelar någon roll så är väl rutten via TXL och PMI roligare.
 

pep

Medlem
Tag det bolag som du rejser MINDST med. Så bliver oplevelsen og erfaringen desto større. Pointene kan næppe bringe dig jorden rundt alligevel.

Jeg fornemmer du flirter med BA. Hvis det er rigtigt og du ville erkende det skulle du vel vælge dem...? Tænk ikke for meget over det, tag beslutningen på 10 sekunder!
 

mattssok

Medlem
Jag tippar på att jag hade valt DY då jag också är en fan av direktflyg men av de två flybolagen (har provat båda) så föredrar jag AB alla dagar (min erfarenhet säger tillochmed är att AB är likvärdiga med BA vad det gäller komfort och service :eek:).
 

NyfikenGrau

Medlem
I ditt fall är ju tveklöst Norwegian bekvämast eftersom det är direktflyg, men annars kan jag absolut inte hålla med om att DY och AB är likvärdiga. AB bjuder ju till skillnad från DY (eller SAS!) på tilltugg/mat oavsett resans längd.
 
Toppen