Om du flyger short-haul business - går du ombord först eller sist?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 4 Maj 2011.

1. Om du ska flyga sträckan ARN-LHR eller ARN-FRA i Business Class och sitter längst fram i planet. Du har en carry-on väska.

Går du ombord först eller sist? Finns ju en poäng med båda...och konsekvenser av båda besluten :)

2. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Först eller sist men ger väskan till C/A som får rå om hantering och stuvning!

3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Från ARN varierar det. Från LHR till ARN alltid först. Av någon anledningen är det alltid kaos med boarding när svenskar ska hem.

4. Oftast så sent som möjligt, särskilt om jag har gångplats (vilket jag oftast väljer på short-haul).
    Varför sitta på planet längre än nödvändigt?

5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idealet är att man hör "boarding completed" när man tittar in i cockpit på väg in i planet.

1 person likes this.
  6. Problemet med att komma ombord sist är att min carry-on inte har någonstans att ta vägen då - det är ju alltid fullt i hyllorna...

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Yes och folk som sitter i economy tycker dom är så smarta när dom slänger upp sina saker i hyllorna i business delen, "för det är ju fullt i där bak"...
    Tack!

8. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju just därför du lämnar väskan till C/A så får dom ställa den i deras dedikerade skåp, funkar alltid!

9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar inte FA sätta stopp på detta? Jag har fått tillåtelse att göra det en gång på British Airways JFK-LHR då jag var näst sist ombord (turen ut till JFK var misnt sagt nervig) och det fanns gott om plats...men annars?

10. Jacob

Jacob Medlem

Beror ju mycket på om dom har tid att hålla koll på detta. Finns mycket annat att göra innan avgång.

På vissa flyg står det dock "business class baggage only".

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!