Senaste nytt

Omöjligt att hitta bonusresa i business class till New York?

agehall

Medlem
Nå som SAS kommer att leasa en ny Airbus för interkontinental trafik borde det evt öppnas fler bonusplatser?

Lite, men inte mycket. SAS verkar släppa ungefär 4 säten per flight i C, så det är ju inte direkt jättestor tillgång, även om det blir en flight till per dag.
 

FT99

Medlem
Tack för alla tips, jag får leta vidare. Känns som det inte vore helt fel av SAS att släppa några fler bonusplatser, kan knappast vara någon stor extrakostnad.

Ett alternativ är att flyga Eco Extra, känns självklart inte lika bra när man egentligen vill ha en annan produkt.
 

Traveller

Medlem
Jag skulle föreslå ett samtal till SAS. Om dom inte finner något kan du be dom göra en platsförfrågan. Har du tur så fixas det platser till dig då.
 

FT99

Medlem
Jag skulle föreslå ett samtal till SAS. Om dom inte finner något kan du be dom göra en platsförfrågan. Har du tur så fixas det platser till dig då.
Jag har redan ringt nummeret där man bokar med 2-4-1 vouchern, och frågat, men dom upplyste at dom inte hade några andra platser än dom jag själv ser på flysas.com. Eller finns det något annat nummer du tänker på? Jag är EBG, kan det hjälpa?
 

agehall

Medlem
Ring den vanliga kundtjänsten. Tallinn är helt värdelösa på att fixa saker. Om vanliga kundtjänsten kan hjälpa dig boka utan vouchern, så kan du sedan ringa och få vouchern applicerad av Tallinn. Detta kräver dock att du har råd att boka resan utan voucher.
 

Traveller

Medlem
Jag har redan ringt nummeret där man bokar med 2-4-1 vouchern, och frågat, men dom upplyste at dom inte hade några andra platser än dom jag själv ser på flysas.com. Eller finns det något annat nummer du tänker på? Jag är EBG, kan det hjälpa?

Ring guldnumret du har och be dom göra en platsförfrågan. SAS kundtjänst mallar platsförfrågan, som ligger i Dk, och får svar inom någon dag. Väl värt ett försök.
 

FT99

Medlem
Tack, mycket bra tips! Har tyvärr inte dom 200k som krävs för att boka hela resan utan voucher, men platsförfrågan borde gå endå?
 
Hei!

Nu har jag försökt i flera dagar att hitta en bonusresa för att nytta min Amex 2-4-1 voucher med SAS, Arlanda till New York i C-klass, utan att lyckas. Jag kan åka när som hellst mellan April och Oktober 2013, helst Torsdag - Måndag eller Onsdag - Söndag.

Efter timmar med sökande på SAS söksida har jag inte hittat en enda avgång från Arlanda till New York med två lediga bonus-platser, någon Onsdag eller Torsdag. Är det jag som inte kan söka, eller finns det verkligen inga lediga platser under hela denna perioden? Finns det något enklare sätt att göra detta sök?

Tack!!

Jag sökte lite åt dig snabbt o hittade för det mesta bara med byte i men dock i ECO extra på ARN-CPH-EWR men business på EWR-OSL-ARN för 180 00 poäng delat på två alltså 90 000 poäng + 1078 kr i skatter! resan görs dock måndag(27maj)-torsdag(30Maj) då!
 
Last edited:
Toppen