Olje- och naturgasrika Azerbajdzjan planerar att bygga världens högsta skyskrapa

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av bL0m, 27 Januari 2012.

1. bL0m

bL0m Medlem

Azeri company plans world's tallest building - Boston.com

Skyskrapan kommer att ha 157 våningar och bli 1 050 meter hög. Det är 222 meter högre än Burj Khalifa i Dubai som är den högsta skyskrapan i världen idag och 50 meter högre än Kingdom Tower i saudiarabiska Jeddah som planeras att börja byggas nästa år.

2. Brukar det inte komma några jordbävningar i området?

3. Sätter en middag på att det aldrig blir verklighet - någon som sätter emot mig?

Jag har varit i Baku och det var verkligen nyrikt men inte på denna nivå. Turismen måste vara obefintlig och jag tror man måste ha turister för att kunna motivera bygget.

4. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Instämmer med bjornstrom. Känns som det är Ryanair-nivå på marknadsföringen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!