Olika priser hos ba.com och iberia.com på samma flyg?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av ucce, 30 Mars 2015.

1. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Iberia.com får jag upp en massa First Reduced fares, som dock endast går att använda på rena British Airways fligher. På British Airways.com får jag inte upp priser ens i närheten (Mixad first/cw hos iberia kostar 29k, 48k hos British Airways). Ser ni något problem med att boka hos iberia istället? Vill ju ha in avios till mitt British Airways-konto och komma åt MMB etc.

Eller kan det exempelvis vara att iberia.com laddar "free upgrade to first" automatiskt?

(en annan bra grej med iberia.com är för övrigt att kunna blanda klasser på open jaw, men det är en annan fråga)

2. Är det betald biljett eller bonusresor?

3. Homer

Homer Medlem

4. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Betald biljett. Av frågetecknet att döma förklarar jag som en kratta, så jag tar print screens istället. Men jag inser också att jag satt lite fel rubrik. Egeneltigen vill jag veta om det finns någon nackdel med att boka på iberia.com

iberia.PNG ba.PNG

5. Jag ser att det är olika datum på utresan. Kan det förklara prisskillnaden?

6. Det är olika kabinklass ut- och hemresan, dessutom olika utresedatum.
    På ditt exempel på Iberia visar First class ut, Business class hem.
    På ditt exempel på British Airways.com visar Business class ut, First class hem.

7. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte min dag idag - klippte in fel. Ber om ursäkt. Men nu är det rätt och situationen densamma

iberia.PNG ba2.PNG

8. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja så kan det nog vara. Det konstiga isf är att enligt kampanjvillkoren ska man ju få samma bokningsvillkor som för originalklassen, men på Iberia.com är "First class reduced" (bokningsklass står ej) varken ombokningsbar eller avbokningsbar alls? Dessutom skulle det ju relevant med information huruvida man får tier-points och avios för R eller A (eller vilken first class det nu är)...Om jag hade bokat nu på iberia.com hade jag blivit besviken om jag inte fått tier-points och avios för first.

Kan man se villkoren för R någonstans?

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ExpertFlyer är din vän. Matrix kan också plocka fram dessa ifall du letar upp en resa i R-klass.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!