Senaste nytt

Olika länkar för värvning till Amex när man har flera kort

palmen

Moderator
Bjöd in en person till Amex och skickade ut vad jag trodde var min Amex-värvningslänk. Jag har dock två kort hos amex och beroende på vilket kort man tittar på när man tar fram länken så är det olika länkar.

Detta styr sedan vilket kort man får poängen till.
I mitt fall råkade det bli länk från Platinumkortet och fick därmed in MR-poäng istället för Eurobonuspoäng som det blir om man bjuder in med en länk från ett SAS-kort.

Nu har jag lärt mig den läxan i alla fall, får användning för dessa MR-poäng i vilket fall så ingen större fara skedd men tänkte varna andra som kanske sitter i samma sits.
 

RonnieK

Medlem
Ja så är det. Å andra sidan är det ingen jätteförlust då det bara skiljer knappt 10% efter överföring från MR till EuroBonus på bekostnad av flexibilitet. I-landsproblem :D

Dessutom kommer det kampanjer då och då som ger extra bonus vid överföring så om man inte har panik går det ju alltid att vänta in en sådan.
 

palmen

Moderator
Ja förlusten var minimal i eurobonuspoäng så ingen fara och de är ju säkrare hos amex än hos sas enligt mig.
 

hejrobin

Medlem
Om någon med endast SAS Amex bjuder in mig och jag skaffar ett Amex Platinum, vad blir då värvningsbonusen i för valuta till var och en?
 
Toppen