Olika Eurobonus poäng mellan Lufthansa och Swiss?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av 011430121, 26 Augusti 2012.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig kollat upp hur mycket poäng de olika bokningsklasserna ger
    Men när jag idag tittade på mitt SAS konto upptäckte jag en för mig lite konstig sak
    Bokade på LH hemsida en resa i C till SFO från ARN tur och retur i bokningsklass P
    Utresan var med Lufthansa via FRA och jag har erhållit följande poäng till mitt EuroBonus konto ARN-FRA 800 poäng
    och FRA-SFO 5700 poäng
    Hemresan gick med LX SFO-ZRH 11700 poäng och ZRH-ARN 2000 poäng
    Jag är EBG, har en liten undran har jag fått för mycket eller för lite det kanske är så att LX är mera generös?

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack jumbooze!

4. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast nästa lördag (1 september) blir frågan irrelevant. Det är då Miles&More själva harmoniserar P-klass och Z-klass intjäningsregler så att de ger lika mycket från både Lufthansa och LX. När 100% intjäning i P och 150% i Z hos LX, båda ner från 200%, införs i M&M kommer SAS med all sannolikhet att göra samma sak för krediteringarna från Swiss. En del av den rejäla försämring av M&M som offentliggjordes i våras.

Last edited: 26 Augusti 2012
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    låt hoppas att man fortsatt får 200% :D då kan man ta en MR med HNL dealen

6. Var nog inte 100% säker på detta. Om du tittar på United så var tidigare Z 100% på SAS EuroBonus. Nu är det plötsligen 200% och samma med P. Med tanke på att alla bokningsklasser är harmoniserade (förutan AC) inom Star A JV, så verkar detta vara helt villkorligt.
    http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/United/

"Consistently inconsistent"

7. Tjaeng

Tjaeng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hm, du har en poäng där. För nu märker jag ju att Z-klass faktiskt är 200% intjäning hos EuroBonus trots att det hos M&M redan är 150% med Lufthansa och snart även med LX. Vi får hoppas, som jumbooze skriver.

Intressant nog innebär de nya reglerna att två bokningsklasser i ekonomi (B+Y, tre inkl M på europeiska rutter) ger 150%, lika mycket som Z och mer än P... För inte har väl Lufthansa någon premium economy?

Last edited: 26 Augusti 2012
  8. Olika EB poäng mellan LH och LX?

Nej, det är flexibel M kabin. En del företagskunder har avtalspriser i B hos Lufthansa, hade t.ex. det hos en f.d. arbetsgivare

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!