Senaste nytt

Olika bonuskort på olika delar av en bokning

flierman

Medlem
Det går i Amadeus att segmentrelatera en FQTV-rad men vad jag minns från min tid som agent så var det inte till 100% men fungerar rätt okej.

T.ex (inte hundra på att det ser ut exakt så här men typ)

SSR FQTV SK EBG123456789/S1
SSR FQTV LH 99224455887454/S2

Bästa är nog att efterregistrera för att vara 100% säker på att kunna styra var de hamnar, min erfarenhet av personal i check-in är att de inte har kunskapen att kunna lägga in saker korrekt i bokningen utan endast i check-in-systemet som inte alls alltid stämmer in med vad som lagras i Amadeus eller annat bokningssystem bokningen är skapad i.
 
Brussels airlines system mot kunder tillåter att mata in separata program åt olika segment. Det är bra när man vill kreditera segmenten till olika program. Men tyvärr går inte separera själv FQTV och FQTS.

SN_ffp.gif
 

AxelB

Medlem
Skulle vilja göra detta på en resa till Barcelona med Lufthansa, nervägen är bokad i klass L som inte ger några poäng till Aegean, som är dit jag brukar skicka mina poäng. Hemvägen är bokad i W som ger poäng till Aegean. L ger dock poäng hos SAS, förlorar ju inte något på att ha dom där.
Så hur gör jag detta, GOT-BCN till Eurobonus, BCN-GOT till Miles&Bonus? (och det är bara en bokning)

Brussels airlines system mot kunder tillåter att mata in separata program åt olika segment. Det är bra när man vill kreditera segmenten till olika program. Men tyvärr går inte separera själv FQTV och FQTS.

Visa bifogad bild 13142

Går det bara att göra vid check-in? För min bokning hittas inte hos Brussels
 

agehall

Medlem
Det enda (säkra) sätt jag känner till, är att göra det vid incheckningen och se till att det står rätt på boardingkortet. Se även till att det inte står FQTS framför. Ingenting eller FQTV är det som ska stå.
 

A380*G

Medlem
Skulle vilja göra detta på en resa till Barcelona med Lufthansa, nervägen är bokad i klass L som inte ger några poäng till Aegean, som är dit jag brukar skicka mina poäng. Hemvägen är bokad i W som ger poäng till Aegean. L ger dock poäng hos SAS, förlorar ju inte något på att ha dom där.
Så hur gör jag detta, GOT-BCN till Eurobonus, BCN-GOT till Miles&Bonus? (och det är bara en bokning)
Går det bara att göra vid check-in? För min bokning hittas inte hos Brussels

Retroregga.
 
Jag ska snart ut på en resa med Austrian (awardresa) och Ethiopian (betald biljett). Jag har ett SAS-guldkort och vill utnyttja detta för att få tillgång till lounger och få extra gratis bagage. Hälften av segmenten med Ethiopian vill jag kreditera till Turkish Airlines Miles & Smiles och hälften vill jag kreditera till Aegean Airlines Miles & Bonus. Finns det någon möjlighet att detta kommer att funka?
 
En sak till, eftersom segmenten med Austrian är en awardresa (helt separat från Ethiopian-biljetten) borde det ju vara säkert att lägga in SAS-kortet på Austrian-segmenten. Men, jag hade tänkt försöka få bagaget interlinat hela vägen. Finns det risk att SAS-eurobonusnumret följer med interliningen till Ethiopian-biljetten?
 
Toppen