Olaglig strejk på Kastrup?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av miramax, 27 Februari 2015.

1. miramax

miramax Medlem

2. miramax

miramax Medlem

De har redan ändrat ser jag nu så länken är meningslös. Det stod iaf att "några" anställda på kastrup inte kom till jobbet idag och att det medförde en hel del störningar i trafiken. Facket var tydligen inte med på detta.

3. miramax

miramax Medlem

4. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TRAFIKINFORMATION
    (Sidan uppdaterad kl. 17:25 27 februari 2015)Noen kabinansatte i SAS har i dag fredag lagt ned arbeidet på Kastrup. Dette er i strid med overenskomsten, og det påvirker trafikken ut og inn av København med flere kanselleringer. SAS har bedt medarbeiderne om å gjenoppta arbeidet, og kabinforeningen har plikt til å få medlemmerne til å gå tilbake i arbeid.

SAS beklager de konsekvenser arbeidsnedleggelsen betyr for kundene. Informasjon blir sendt på sms direkte til de kunder som er berørt. Reisende kan bli booket om til andre rejsetidspunkt hvis ønskelig. Ved kansellering kan man få pengene tilbake.

5. peterock

peterock Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter just nu i loungen och väntar på SK997, 2,5 h sen just nu.
    Tokyo cancelled och Beijing kommer bli sen också.

6. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet någon om andra flygbolag än SAS drabbas av det här? Jag flyger (förhoppningsvis) Aegean imorgon...

7. Traveller

Traveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i samma lounge och skall med samma flyg som du.. Seating??
    Nu ropar dom 499... Så fortfarande 67 nummer kvar till mitt nummer....

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken tid? Jag flyger till Washington 1220.

9. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känns Pandion exklusivt just nu? Eller allt kanske är löst och bara ligger och väntar på dig?

Last edited: 27 Februari 2015
  10. Christian R

Christian R DYKWIA

@Traveller Kan du ikke ringe til hotline? - men det er så sent nu at der nok ikke er meget at blive ombooket til - evt. Aeroflot via Moskva, men tiderne er ikke specielt gode...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!